Предният уикенд в Германия бе първата Адвентна събота, която бележи началото на Коледните празници. Metro са доволни - милиони германци тръгнаха на покупки. Анализаторите предвиждат добър коледен бизнес.

Die Welt предава от Бон, че акциите на Metro се движат по-добре от мудния иначе в началото на седмицата Dax.

Затова отчасти помогна констатацията на пазарните наблюдатели, че търговската група е доволна от старта на коледния бизнес. Очакванията са се оправдали. Ситуацията бе разглеждана с интерес, защото през годината Metro показа доста разколебани резултати. Макар че дейностите в чужбина бяха на печалба, в търговските обекти в Германия продажбите бяха спаднали, особено за поддържаните търговски къщи Kaufhof и Real.

За печалбата на Metro в чужбина допринесе най-вече общият ръст в световната икономика, повишената покупателна способност на азиатските пазари и въвеждането на търсени нови продукти като плоски екранни и дигитални навигационни уреди. Близо половината от бизнеса на Метро е изнесен извън ФРГ.

Сега анализаторите предвиждат, че и в германците ще се върне старата страст към пазаруване. Доброто настроение по Коледа, спадналото ниво на безработица в страната и в крайна сметка стабилните цени на световния петрол ще обърнат тенденцията от началото на годината. А и нещо друго - преди повишаването на ДДС ставките в Германия, потребителите ще пожелаят да купуват сега, за да избегнат данъка след 01.01.2007 в покупката на такива вещи като например обзавеждане и мебели и домашни дигитални уреди. Така икономията ще съвпадне с Коледното пазаруване и подаряване - анализаторите имат пълно право да очакват „касите да зазвънят".

Търговският концерн успя да преструктурира успешно Real и да консолидира купените от Wal-Mart супермаркети. Затова някои борсови анализатори считат, че акциите на Metro са подценени, а действителната им стойност е на 53 евро.

Анализаторите на Credit Suisse са на друго мнение. Краткосрочно коледният бум може да вдигне фирмените акции до 50 евро. Затова те се посочват като добро вложение за тези, които искат бързо да купят и продадат. Дългосрочният рейтинг обаче е „неутрален" с целеви курс 44 евро. Посочва се и голямата конкуренция в бранша, която препятства формирането на голям марж на печалба от супермаркетите.