В основния ремонт на съоръжението са инвестирани 4.3 млн. лева Официалният пуск на западното платно на надлеза беше даден в присъствието на кмета на Пловдив Славчо Атанасов, районния кмет на "Тракия" Гиньо Матев, инж. Румен Йовчев, председател на съвета на директорите на "Мостстрой" АД, и директора на пловдивския клон инж. Атанаска Чакърова След 10-месечни строително-ремонтни работи на 10 септември официално беше пуснато за движение и западното платно на Асеновградския надлез в Пловдив, осигуряващ директна връзка към селищата от Смолянска и Кърджалийска област. С този втори етап завърши планираната основна рехабилитация на съоръжението, което е сред приоритетните обекти в Общинската програма за управление на публичната техническа инфраструктура (2007 - 2009 г.), финансирана с тегления облигационен заем от 50 млн. лева. Точно преди една година завърши санирането на източното платно на Асеновградския надлез. Общо в ремонта на горното строене на двете платна и реконструкцията на уличното осветление са усвоени 4.3 млн. лева, съобщи инж. Атанаска Чакърова, изпълнителен директор на плов­дивския клон на "Мостстрой" АД - главен изпълнител на обекта. Асеновградският надлез премоства жп линията Пловдив - Бургас по направлението на път II-86, участък Пловдив - Асеновград. Съоръжението е с дължина 544.80 м и две конструкции, отделени помежду си чрез надлъжна фуга. Всяко платно е с габарит по 12.25 м, с външни тротоари с ширина 3 м и вътрешни с ширина 2 м. От построяването на надлеза през 1981 г. това е първият основен ремонт, който му се направи. Преди започване на възстановителните работи състоянието на съоръжението беше изключително тежко и създаваше реални опасности за шофьорите. Констатирани бяха течове през всички фуги около отводнителите и на места през пътната плоча, обрушване на бетона и корозиране на армировката по основни конструктивни елементи, наличие на пукнатини по колони, както и оформена дупка в пътната плоча. Ремонтът на западното платно започна на 25 октомври 2007 г. след приемане на извършената временна организация на движението и прехвърляне на трафика двупосочно в санираното източно платно, съобщиха от "Мостстрой" - Пловдив. Отстранени са всички пластове на пътната настилка, изравнителния бетон, хидроизолацията, предпазния бетон и пътната плоча до достигане на некомпрометирана бетонна основа - 7000 кв.м. Свален е и съществуващият бетон по тротоарите до здрав - 2700 кв.м, както и са демонтирани парапета и еластичната ограда - 1700 м, и всички чугунени отводнители и дилатационни фуги. Извършено е почистване на фугите на напречните греди (между чело греда и ригел). В ремонта на връхната конструкция строителите са изпълнили 7000 кв.м усилваща армирана пътна плоча със средна дебелина 14 см, и 2724 кв.м тротоарни конзоли (външна и вътрешна). Положени са 1560 куб.м бетон, 130 тона стомана и 7000 кв.м френска хидроизолация Sopralene Antirock P. Монтирани са 1700 м поцинковани стоманени парапети и еластични огради, както и нови чугунени отводнители ф150 с удължителни тръби. Върху съоръжението е положена настилка от 6 см плътен асфалтобетон - 1032 т, и 4 см полимер модифициран асфалтобетон - 690 т. Монтирани са дилатационни фуги открит тип на френската фирма "Фрейсине" - осем на брой, и закрит тип - два броя. По цялата дължина на двете платна е изпълнена водоплътна фуга от неопренов профил - 550 м. В 1460-метров участък е извършена реконструкция на уличното осветление. Отварят мост "Адата" До края на октомври ще бъде отворено за движение и второто източно платно на мост "Адата", чийто основен ремонт също се изпълнява от "Мостстрой" - Пловдив. В цялостната му реконструкция - от бул. "България" ("Рогошко шосе") до бул. "6-ти септемв­ри", са усвоени над 5.2 млн. лева