В „неудовлетворително управление на полетите" беше упрекната авиокомпания „Татарстан" от главният прокурор на Русия Юрий Чайка, предаде в. „Росийская газета", цитиран от News.bg.
До този извод е стигнала комисията към Главната прокуратура, извършваща проверка на авиокомпанията след катастрофата на Boeing-737 на 7 ноември 2013г. в гр. Казан. При катастрофата загинаха 50 души. Самолетът се заби в пистата при повторен опит да се приземи.
"За 2 години са били допуснати 28 авиационни произшествия", каза Юрий Чайка.
„Въпреки това на безопасността в авиокомпанията не е отделяно необходимото внимание. Ръководителите на компанията не отговаряли на квалификационните изисквания.
Например генералният директор не е имал необходимото професионално образование и стаж за работа в авиацията. И най-вече, ръководителите на авиокомпанията са били незаконно атестирани на своите длъжности".
В хода на разследването на прокуратурата атестацията на генералния директор Аксана Гиниятулина е анулирана и тя е уволнена, уточни Юрий Чайка.
Прокурорската проверка е разкрила, че са допускани да управляват самолетите пилоти с незаконно издадени свидетелства. Командирът на разбилия се самолет например има фалшиво свидетелство за пилот. Тапията и на втория пилот на разбилия се „Боинг 737" също е получена незаконно и без необходимата летателна практика.
Материалите по делото са предадени в следствения комитет за образуване на наказателно производство, отбеляза Юрий Чайка.
"Ситуацията с безопасността на въздушния транспорт предизвиква у нас сериозни опасения. Съгласно заключенията от проведените разследвания, причината за злополуките в повечето случаи се оказва човешкият фактор.
Катастрофата на „Боинг 737" в Казан още веднъж потвърди нашите изводи за недостатъците в подготовката на пилотите, издаването и подновяването на сроковете на действие на свидетелствата на авиационния персонал", добави руският главен прокурор.
На 20 декември миналата година руските авиационни власти отнеха лиценза на авиокомпания "Татарстан", считано от 31-ви декември 2013 година, заради разкритите факти за неспазване от страна на авиокомпанията на сертификационните изисквания, нарушаването на установените норми за брой полети, работното време и времето за почивка на екипажите на полета, както и реда за опреснителните квалификации на екипажите.