Scania отклонява офертата на MAN
18.09.2006 11:50:38
Ръководството на Scania заседава вчера в неделя и единодушно стигна до заключението да не поддържа офертата на MAN, съобщи рано тази сутрин шведския концерн. MAN бе предложил оферта от 9.6 мрд евро за придобиване бизнеса на конкурента си.
Големият акционер в Scania Investor обаче заяви, че офертата на MAN не отразявала пълния потенциал и стойност на Scania. Говорителката на другия голям акционер Volkswagen обяви, че VW ще се изкаже по-късно в четвъртък.
Някой икономист с по-богата фантазия ще оприличи поведението на Scania с красива жена, която е обект на ухажване и съзнава достойнствата си. MAN се нуждае от бизнеса на шведския производител, за да укрепи конкурентните си позиции спрямо Volvo и DaimlerChrysler.
MAN бе предложил за всяка акция на Scania 0.151 нови броя привилегировани акции от своят бизнес, или 48 евро за всяка акция на Scania - общо 9.6 мрд €. Според Handelsblatt, MAN вече бе договорил с „Рено" 2.85% дял от акциите на Scania.
В момента акциите на MAN на щутгартската борса бележат лек спад от 1%, а стойността на акциите на Scania чувствително се покачва до ниво 48.775 евро, или бележат ръст от близо 7 %.
pallini
на 18.09.2006 в 14:29:16 #1Намеренията на МАН в днешните глобални пространства на влияние не са съвсем ясни.Те биха могли да бъдат и постепенното затваряне на концерна и изчезването на СКАНИЯ като конкурент въобще. Съдбата на СААБ, аутодивижън беше на кантар и се стигне даже до продаването от Дженерал Моторс на заводите и бранда на китайска фирма. Това Шведите не можаха да преживеят и държавата се намеси. Мотивацията беше, че и сега възли от машините се правят в Китай, но много по евтино. СААБ-СКАНИЯ притежават патента за турбото на ДВГ, а МАН за най-късия и компатен диферециал. Двете са изключително напред в технологично отношение и такава кооперация е страшилище особенно за ВОЛВО, защото дветге делят пазарите в Скандинавия и Русия. ВОЛВО и СКАНИЯ са били все още големи части от тях са притежание на Инвестор груп, компания собственост на най-богатия род в Швеция-Валенберг. Съдбата на единия бранд пряко влияе върху другия и сега е времето да се провери как МАН ще докаже намеренията си и как Валенберг ще преглътне загубата на двете едновременно. Те продадоха мажоритарните си пакети от СААБ и ВОЛВО ауто дивижъните на ДЖ.Моторс и ФОРД, но тези брандове допълниха секторите на пазара на двата големи така, че имат всякъкви коли. За съжаление ДЖ.Моторс не успя да направи от СААБ това, което ВОЛВО успя да постигне само в рамките на ФОРД. Сегашната позиция на СКАНИЯ е не само е флирт, това е жестока борба вътре в Инвестор Груп. Такива големи концерни не богат да бъдат сринати бързо, но свалени от конкуренция, да. Пример за нещастно сътрудничество, каквото МАН предлага е сватбата между ВОЛВО и РЕНО, което както и нормалните сватби в Скандинавия стана жертва на статистиката -50% се разтрогват и сега двата бранда си делят пазари, работейки сами или с по-малки производители на регионален принцип.