
За повечето зрители основен мотив е била възможността за контрол на това, което виждат. От Motorola са направили проучване сред 2,500 души.
Поддържаният от BBC iPlayer започва да излъчва шоу-предавания като Doctor Who и EastEnders онлайн. От ITV също са казали, че ще предложат много от своите шоута за интернет потребителите. Това щяло да създаде най-конкурентноспособния комерсиален уебсайт в света.
Междувременно Joost, видео услугата пусната от авторите на Skype тръгна комерсиално в онлайн пространството. Услугата за интернет телевизия поддържа 150 канала със съдържание - от анимационни предавания до видеоклипове и филми.
Изследването на Motorola установява, че от тези 45% които все някога гледат телевизия онлайн, най-активни и ентусиазирани са французите, които вече следят онлайн любимите си програми.
„Зрителите в Европа вече не се удовлетворяват от разписанието на програмата, която им диктуват излъчващите; те се обръщат към възможността за избор и гъвкавост свързани с телевизията онлайн".
„Ставаме свидетели на граждани със собствено разписание, които контролират своето забавление и гледат това, което желаят, толкова често и когато те сами желаят".
Други резултати: 45% от допитаните очакват да могат да правят видео разговори през телевизията си до 2012, докато 35% искат да могат да дават пауза, да връщат назад и да превъртат напред програмите, които гледат.