Ford Motor Co. няма да успее да покрие европейските ограничения за вредни емисии тази година, която принуждава автомобилния производител да обедини сили с конкурент, за да избегне плащането на глоба, пише Bloomberg.

Причината е, че американският производител трябваше да изтегли от пазар плъгин хибрида Kuga, след като седем броя от модела се самозапалиха. Ford спря да продава модела на Стария континент в началото на септември. "Очаквахме да постигнем нивата, наложени от ЕК. Но проблемите с Kuga провалиха плановете ни", казват от компанията.

Кои автопроизводители ще платят най-големи глоби в Европа заради вредните емисии?

Кои автопроизводители ще платят най-големи глоби в Европа заради вредните емисии?

Mazda е най-далеч от поставените цели, но друга компанията е изправена пред санкция в размер на 400% от печалбата ѝ

Сега компанията ще трябва да обедини сили с неизвестен засега производител, за да постигне нивата за въглероден диоксид. Подобен ход предприеха Fiat Chrysler Automobiles и Tesla. Един възможен партньор е Renault.

Правилата на ЕС влязоха в сила тази година. Те принуждата производителите да намалят средните емисии от всички автомобили, които продават, до 95 грама въглероден диоксид на километър - или ще трябва да платят солени глоби.

Продажбите на електромобили в Европа през първото полугодие се утроиха, помагайки за намаляване на вредните емисии от новите автомобили с 9% до 111 грама на километър.

За да остане конкурентен: Ford намали цената на Mustang Mach-E

За да остане конкурентен: Ford намали цената на Mustang Mach-E

Тя ще се свие с между хиляда и 3 хил. долара, в зависимост от изпълнението