Германски съд в Мюнхен забрани на Tesla да рекламира функцията Autopilot, тъй като в сегашната формулировка на материалите, разпространявани от компанията, те съдържат подвеждаща информация относно софтуера за подпомагане на шофирането, предаде Reuters. Тепърва автомобилният производител има право да обжалва решението.

Делото беше възбудено от организацията Wettbewerbszentrale, съблюдаваща за дейностите, подриващи конкуренцията между автомобилните производители, а съдът прие, че формулировката "пълен потенциал за автономно шофиране" не може да присъства в публикациите на компанията в Германия, тъй като това е подвеждаща бизнес практика. Според мотивите на институцията, потребителите в страната могат да добият впечатление, че електромобилите могат да се управляват сами, без намесата на шофьора.

Как се започва работа в Tesla? Един българин разказва от първо лице

Как се започва работа в Tesla? Един българин разказва от първо лице

Александър Атанасов разказва пред money.bg какъв работодател е Илон Мъск

Заради Autopilot Tesla е разследвана и в САЩ, след като системата доведе до множество инциденти, някои от тях с летален изход. Регулаторът в страната посочи, че в настоящия си вид тя не гарантира сигурността на хората, които я използват, което дава фалшиво чувство за увереност на водачите и те пренебрегват следенето на пътната обстановка.

При последния инцидент Tesla на Autopilot се размаза в спряна патрулна кола в Аризона, а ударът беше достатъчно силен, за да изтласка полицейския автомобил в паркирана пред него линейка. В резултат на това шофьорът на Tesla-та пострада, но е без опасност за живота.