Китай води интензивни преговори с представители на международни автомобилни производители за разширяване на субсидиите за електрически автомобили, съобщава Reuters. Въпросните средства трябва да бъдат отпуснати в страната тази година и са с цел поддържане растежа на този ключов пазар.

Продажбите на електромобили във втората по големина икономика в света се свиха рязко, след като Шанхай и още много китайски градове наложиха строги блокирания заради политиката на властите за нулев на Covid от март.

Япония може да произвежда електромобили в Сърбия след инвестиция от €1 милиард

Япония може да произвежда електромобили в Сърбия след инвестиция от €1 милиард

Ще има ли най-накрая добив на литий в страната?

Това доведе до затваряне на магазини, спиране на производства и нарушени вериги за доставки. Сега правителството обмисля удължаване на субсидиите за собствениците на електромобили през 2023 година, за да насърчи закупуването им.

Скъпата програма за стимулиране на Китай има за цел да създаде най-големия пазар на електрически автомобили в света. Държавните субсидии започнаха през 2009 година и до момента над $14,81 милиарда са раздадени на потребители и оператори на промишлени автопаркове.

От месец март насам в Шанхай не е закупен нито един нов електромобил.

Над 20 000 банкери и търговци спят в офисите си в "китайския Wall Street" в Шанхай

Над 20 000 банкери и търговци спят в офисите си в "китайския Wall Street" в Шанхай

На фона на поредния локдаун в страната заради Covid-19