На пазара на употребявани автомобили в Германия се наблюдават положителни тенденции. Институтът за пазарни проучвания Dataforce показва с данните от последната си анкета как ще се развива този пазар след силния спад през 2020 година.
Подобно на бизнеса с нови автомобили, купувачите на употребявани превозни средства търсят и намират все повече превозни средства с напълно или частично електрическо задвижване. През тази година обемът на продажбите на изцяло електрическите превозни средства втора ръка се е увеличил почти три пъти в сравнение с 2020 г. В случая на plug-in хибридните превозни средства, той дори надвишава този ръст с около 2500 превозни средства, пише auto-press.net.
През пандемичната 2020 г. 7,02 милиона употребявани коли в Германия са сменили собствениците си. Това е над два пъти повече от броя на новите регистрации на леки автомобили (2,91 милиона).
По аналогия с класическите регистрации на нови автомобили в Германия, 2020 г. не остави и пазара на употребяваните автомобили без промени. Месеците, белязани от локдаун, бяха с доста под средното резултати поради ограниченията на пазара, но в сравнение със спада на новия пазар този на употребяваните регистрира доста по-малък срив. През юни миналата година тези прехвърляния успяха да запишат нов рекорден месец със 747 000 броя дори през годината на коронавирусната криза.
Не на последно място поради нарастващите цени на пазара на нови автомобили и несигурността относно перспективите пред видовете задвижване, търсенето на употребявани превозни средства в момента се увеличава с пет процента в сравнение с 2020 година.
Въпреки че нещата като цяло са доста стабилни, се отбелязва значителен спад в ежедневните регистрации при "младите" превозни средства (възраст на превозното средство до една година). Тази низходяща тенденция продължава вече втора поредна година - в момента се отчита спад от 22 процента в сравнение с предходната година, според данните на Dataforce.
Още през 2020 г. много компании ползващи автомобили под наем намалиха значително своите изисквания за превозните средства. Лизинговите компании получават по-малко доходи, тъй като договорите бяха удължени. В замяна на това пазарът на класически употребявани превозни средства (възраст на превозното средство над една година) се възстанови.
Перспективите ще продължат да бъдат положителни, тъй като на пазара продължават да се добавят нови "стари" коли, а традиционно търговските клиенти все повече ще купуват за първи път коли, ползващи новите технологии.