Преходът към превозни средства с алтернативни горива преди 10-15 години изглеждаше далечно бъдеще, но сега отхвърлянето на транспорта с двигатели с вътрешно горене е част от държавната политика на повечето напреднали страни. Но развитието на водородните и електрическите автомобилни технологии е сериозно ограничено, включително от нивото на съвременната физика.

Кои са основните пречки пред масовия преход към екологичните електромобили, обобщени от auto-press.net:

1. Батериите не осигуряват голям пробег. Изминаваш 200-300 км и след това са ти необходими няколко часа за зареждане. Има и бързо зареждане (fastcharge), но то все още е доста рядко дори в развитите страни. В допълнение води и до известна загуба на енергия.

2. Производството на батерии и електричество не е екологично. Само на пръв поглед Tesla не отделя нищо и изглежда много екологична. Всъщност генерирането на стотици киловатчаса еленергия за него е много мръсен бизнес - газът / въглищата / мазутът се изгарят за добив на ток и това са огромни емисии. Литиево-йонните батерии са опасни за околната среда, а извличането на литий е много болезнен процес за природата.

До няколко години електромобилите ще са по-евтини за поддръжка от конвенционалните модели

До няколко години електромобилите ще са по-евтини за поддръжка от конвенционалните модели

Според нов доклад

3. Електрическите автомобили нямат достатъчно места за зареждане. Броят на електрическите автомобили в света едва достига 1%, а собствениците им вече изпитват проблеми със зарядните станции - те често не работят, обикновените автомобили спират на мястото на зареждане, а броят на конекторите напомня за първоначалната епоха на смартфона, когато всеки производител създаваше свой собствен стандарт.

4. Трудно се печелят пари от продажбата на електрически автомобили. Въпреки че доста страни предоставят субсидии за закупуването им за сметка на държавния бюджет. В други те са освободени от вносни мита. А където държавната подкрепа я няма, като България например, започват пазарните проблеми.

Кога електромобилите стават по-чисти от бензиновите автомобили?

Кога електромобилите стават по-чисти от бензиновите автомобили?

Изчисления показват колко километра са нужни

5. Литиево-йонните батерии имат такова неприятно свойство да експлоадират или да се самозапалват. Това е и причината авиокомпаниите все още да отказват да транспортират този тип батерии.

6. Ограничен избор на модели - през 2019-а-2020 г. бяха пуснати много нови модели и купувачите на автомобили сега имат възможност за повече избор от всякога. Ford работи по представянето на изцяло електрическия пикап F-150 и Mustang Mach-E, кросоувър SUV. General Motors планира да пусне електрически пикап, но въпреки значителния напредък, все още има много по-малко електрифицирани модели за избор.

Електромобилите ще бъдат по-евтини от бензиновите коли до 2027 година

Електромобилите ще бъдат по-евтини от бензиновите коли до 2027 година

До 2030 г. батериите ще поевтинеят с 58%

7. По-високите предварителни разходи за закупуване на новите електрически превозни средства е проблем за хората с по-нисък бюджет. Tesla от висок клас струва над стотина хиляди долара, и въпреки че много други модели изглеждат на този фон доста конкурентноспособни, все пак Nissan Leaf и Hyundai Ioniq, например започват от около 30 000 долара, като пробегът им не впечатлява особено.

8. Трудно се намира на механик за обслужване, въпреки че електрическите автомобили изискват по-малко поддръжка и по-малко ремонти, все пак е важно да се намери квалифициран механик във вашия район. За съжаление 97% от механиците не са квалифицирани да работят с електрически превозни средства., а останалите 3% работят за официални дилъри.