Как ще се промени начина, по който се придвижват хората, в следващото десетилетие? Според Хосе Касла - ръководителят на най-големия производител на велосипеди в света, автомобилите по улиците ще изчезнат. Поне в средно големите градове.

В материал за испанското издание на Business Insider той коментира, че очаква този процес да се случи поетапно като първоначално бъдат въведени повече ограничения за скоростта на движение в градовете, след това автомобилите бъдат спрени от движение в центъра на населените места, докато накрая напълно изчезнат от тях.

По думите на директорът на Giant Iberica това ще се случи за сметка на засилване на обществените услуги.

Като една от причините за тази прогноза той посочва нагласата на новите поколения, които се интересуват по-задълбочено от намаляването на негативния ефект върху природата. Според Касла за младите хора изкарването на шофьорска книжка и притежаването на личен автомобил вече не се възприема като нещо толкова важно.

Giant Iberica е подразделението на испанския лидер Giant за пазарите в Испания, Португалия и Андора. Към днешна дата компанията е най-големият производител на велосипеди в света, като през 2020 година от нейните заводи са излезли 6 милиона колела, а оборотът ѝ възлиза на 2,5 милиарда долара.

Дружеството има 10 завода в световен мащаб, като два от тях се намират в Европа, а 8 - в Азия, основно в Китай и Тайван. То оперира в над 60 държави по света.

По думите на Хосе Касла през последните години с бързи темпове расте интересът на потребителите към електрически велосипеди. "За нас те представляват близо 50% от продажбите, докато преди пет години бяха с дял от едва 5%", посочва той.

Те генерират и значително по-големи приходи за компаниите, като в случая с Giant тези за непрофесионален спорт и забавление струват между 1000 и 2500 евро, предназначените за атлети струват между 2000 и 3500 евро, а за професионални колоездачи - до 7000 евро. За сравнение традиционните велосипеди се продават на цени между 400 и 800 евро.