С цена от грубо 39 000 долара един китайски модел предстои да дебютира на европейския пазар, хвърляйки ръкавицата на лидерите в този сегмент на Стария континент Volkswagen и Tesla.

Компанията Aiways, произхождаща от азиатската страна, но базирана в Сингапур, е получила необходимите разрешения и сертификати, за да започне да продава колите си в Европа. По думите на съоснователя ѝ Фу Кианг плановете на дружеството са да излезе официално на пазара през второто тримесечие на идната година.

Първият модел, който ще бъде достъпен за европейските потребители, се нарича U5. Той вече се продава в Китай, пише Fortune.

Въпреки че автомобилът ще бъде адаптиран по начин, по който да покрива всички изиствания на европейските регулатори, това може да не е достатъчно, за да спечели симпатията на клиентите на Стария континент.

Tesla избра Берлин за изграждането на нов завод в Европа

Tesla избра Берлин за изграждането на нов завод в Европа

Не се очаква той да започне дейност преди 2021 г. според прогнозата на самия Илън Мъск

Ако все пак дебютът се окаже успешен, това ще бъде добър сигнал за останалите китайски производители на електромобили, които от много време гледат с надежда към Европа.

"Вярвам, че ние ще бъдем пионерите, защото останалите все още са в период на подготовка или дори не са започнали да работят в тази посока", казва Фу Кианг.

Според плановете на компанията U5 ще "атакува" европейския пазар чрез онлайн продажби и присъствие в шоурумите в големите градове. В роден Китай моделът се продава за между 200 000 и 300 000 юана или между 29 000 и 43 000 долара.

Volkswagen залага на Китай в производството на електромобили и иска да конкурира Tesla там

Volkswagen залага на Китай в производството на електромобили и иска да конкурира Tesla там

Компанията иска да прави по 1 милион такива коли до 2022-а

От Aiways се готвят да навлязат на континента през няколко ключови за бизнеса им пазара - Норвегия, Холандия и Германия. Стартовата цена на електромобилите ще бъде около 35 000 евро или 39 000 долара.

Подобна цена би дала конкурентно предимство на компанията. Въпреки че малките електрически модели на Volkswagen се продават за под 30 000 долара, то SUV моделите на батерии се продават значително по-скъпо. За сравнение в Европа Model X на Tesla струва над 100 000 евро.

От компанията се надяват, че начинанието им ще бъде успешно, тъй като за разработването на модела неин партньор е бил бивш инженер от Audi - германецът Роналд Гумперт.