По време на събитие, на което присъстваха главните изпълнители на най-големите автомобилни производители в света, включително BMW, Volkswagen и Audi, основателят на Tesla Илън Мъск посочи, че е решил новият завод на компанията му да бъде изграден в Берлин, предаде Bloomberg. Недалеч от него и близо до новото летище на града ще се намира и инженерен и дизайнерски център на Tesla.

"Някои от най-добрите коли на света очевидно се произвеждат в Германия", каза Мъск докато получаваше приза за Model 3, който изпревари моделите на BMW и Audi за най-добър седан в среден размер за годината. Според предприемача страната "не е толкова назад" и в производството на електромобили, макар че пазарът за тях в най-голямата икономика на Европа е "недоказан".

Илън Мъск е източвал другите си компании, за да спаси Tesla

Илън Мъск е източвал другите си компании, за да спаси Tesla

Предприемачът е използвал служители от SolarCity за лансирането на Model 3

Тази новина не е твърде смайваща - по-рано през годината Мъск посочи, че планира изграждането на завод в Европа и че Германия има най-големи шансове да бъде избрана за него. Така той хвърли ръкавицата към установените автомобилни производители в страната, според които Tesla вече не е просто нишова компания.

До неотдавна всички модели на компанията се произвеждаха единствено в завода във Фремонт, Калифорния, който е зареждан от първата гигафабрика за батерии на Tesla. Съвсем скоро компанията откри и завод за Model 3 близо до Шанхай. Прогнозите на самия Мъск са, че производствената мощност до Берлин едва ли ще заработи преди 2021 г.

Шефът на Volkswagen: Tesla вече не е нишов автомобилен производител

Шефът на Volkswagen: Tesla вече не е нишов автомобилен производител

Тя е конкурент, на който гледаме много сериозно, казва Херберт Диес

"Заводът до Берлин ще изпълнява две уникални цели", каза управляващият съдружник в компанията за рисков капитал Джийн Мунстър пред Bloomberg. "Стратегическата му задача е да привлече немския автомобилен талант към Tesla и е заявка, че Мъск иска да се изправи срещу автомобилните производители от региона."

Въпреки че канцлерът на Германия Ангела Меркел обеща да увеличи субсидиите за закупуване на електромобил до 6 хил. евро в опит страната да загърби двигателите с вътрешно горене, Tesla все пак ще се изправи пред едни от най-високите разходи за заплати, осигуровки и енергия в света. Освен това компанията трябва да изгради надеждна мрежа от сервизни центрове - нещо, с което тя напоследък изпитва сериозни трудности.

Експерт: Tesla може да загуби 80% от стойността си

Експерт: Tesla може да загуби 80% от стойността си

Pinterest, Lime и Uber са надценени, смята професорът Скот Галъуей

Пред компанията на Мъск има и други предизвикателства, които произлизат от самия пазар. "Устойчивостта на търсенето е по-големият въпрос", коментира автомобилният анализатор от Bloomberg Intelligence Кевин Тайнън. "А ако местната конкуренция се засили наистина, ситуацията за него ще е повече от трудна."