По време на събитие, на което присъстваха главните изпълнители на най-големите автомобилни производители в света, включително BMW, Volkswagen и Audi, основателят на Tesla Илън Мъск посочи, че е решил новият завод на компанията му да бъде изграден в Берлин, предаде Bloomberg. Недалеч от него и близо до новото летище на града ще се намира и инженерен и дизайнерски център на Tesla.
"Някои от най-добрите коли на света очевидно се произвеждат в Германия", каза Мъск докато получаваше приза за Model 3, който изпревари моделите на BMW и Audi за най-добър седан в среден размер за годината. Според предприемача страната "не е толкова назад" и в производството на електромобили, макар че пазарът за тях в най-голямата икономика на Европа е "недоказан".
Тази новина не е твърде смайваща - по-рано през годината Мъск посочи, че планира изграждането на завод в Европа и че Германия има най-големи шансове да бъде избрана за него. Така той хвърли ръкавицата към установените автомобилни производители в страната, според които Tesla вече не е просто нишова компания.
До неотдавна всички модели на компанията се произвеждаха единствено в завода във Фремонт, Калифорния, който е зареждан от първата гигафабрика за батерии на Tesla. Съвсем скоро компанията откри и завод за Model 3 близо до Шанхай. Прогнозите на самия Мъск са, че производствената мощност до Берлин едва ли ще заработи преди 2021 г.
"Заводът до Берлин ще изпълнява две уникални цели", каза управляващият съдружник в компанията за рисков капитал Джийн Мунстър пред Bloomberg. "Стратегическата му задача е да привлече немския автомобилен талант към Tesla и е заявка, че Мъск иска да се изправи срещу автомобилните производители от региона."
Въпреки че канцлерът на Германия Ангела Меркел обеща да увеличи субсидиите за закупуване на електромобил до 6 хил. евро в опит страната да загърби двигателите с вътрешно горене, Tesla все пак ще се изправи пред едни от най-високите разходи за заплати, осигуровки и енергия в света. Освен това компанията трябва да изгради надеждна мрежа от сервизни центрове - нещо, с което тя напоследък изпитва сериозни трудности.
Пред компанията на Мъск има и други предизвикателства, които произлизат от самия пазар. "Устойчивостта на търсенето е по-големият въпрос", коментира автомобилният анализатор от Bloomberg Intelligence Кевин Тайнън. "А ако местната конкуренция се засили наистина, ситуацията за него ще е повече от трудна."
Whitestar1
на 13.11.2019 в 14:49:31 #1Не е лека задачата с която се е заел Мъск. Въпреки това е отишъл на правилното място. Дано в следващите години да се радваме на иновативни решения в автомобилната индустрия и то на достъпни цени!