Най-големите автомобилни производители преминават през тежък период на пазар номер 1 за коли в света. Но от тях има едно изключение и това е Toyota.
Продажбите на возила в Китай са паднали през миналата година за първи път от две десетилетия насам. Продажбите на General Motors са с 10% надолу, тези на Ford - с 37% спад, а на Volkswagen са без особена промяна.
За сметка на това обаче японската Toyota е отчела ръст от 14% до близо 1,5 милиона продадени автомобили през изминалите 12 месеца, пише CNN Business.
Японската компания засилва позициите си в азиатската страна за сметка на по-слабото си представяне в Щатите, където продажбите й падат. И от Toyota очакват допълнителен растеж на китайския пазар през тази година.
Азиатската страна е ключова за автомобилната индустрия. Глобалните производители са зависими от продажбите на милиони китайски потребители на фона на по-високите доходи на хората там.
Заради редица фактори, сред които забавянето на икономиката и търговската война със САЩ обаче търсенето там се сви през миналата година.