Японските марки Toyota и Daihatsu планират създаването на нова компания, която ще работи само в рамките на двете фирми и ще се занимава със създаването на нови и достъпни модели, предназначени за развиващите се пазари, съобщи autoexpress.co.uk.
Нейното име ще е "Компания за компактни модели за развиващи се пазари", като тя ще започне работа от началото на 2017 година, но няма да бъде отделяна в самостоятелен бранд.
Френската Renault постигна впечатляващи успехи на няколко континента с бюджетната марка Dacia, а Nissan възроди Datsun, за да произвежда евтини автомобили за азиатските пазари.
В случая на двете японски марки новите модели ще продават като Toyota и Daihatsu, а ценното е, че двете компании ще обединят усилията си за разработването на няколкото нови модела.
И досега Daihatsu се смяташе за най-добрата компания за компактни коли в Азия, а много често в историята от Toyota са поръчвали малки модели на Daihatsu.
През август Toyota придоби изцяло Daihatsu, като цената по сделката все още не е потвърдена, но се смята, че е била около 3 милиарда долара.
Новата компания ще се ръководи от двама шефове - по един от Toyota и Daihatsu. Президентът на Daihatsu Масанори Мицуи ще е председател на борда на директорите на новата компания, а президент ще е управляващият директор на Toyota Шиния Котера.
От Toyota потвърдиха, че и при новото производство двете марки ще си останат съперници, но при условията на "приятелска конкуренция".