Най-големият европейски пазар за електромобили задмина Съединените щати и това може да означава само добри новини за присъствието на Tesla в региона.

Германия регистрира 98 370 автомобила с акумулаторни батерии през първите 9 месеца на 2020 г., според нов доклад на базираната в Берлин Schmidt Automotive Research, в сравнение със 73 166 в Калифорния, където растежът се забави тази година, предава Business Insider.

Растежът в страната е подхранван от агресивни субсидии до 9 000 евро на автомобил. Европейската комисия се надява да има 30 милиона електрически автомобила по пътищата в региона до 2030 г., агресивна цел, която се надява да постигне с още по-строги правила за емисиите.

"Голям фен съм на Германия", каза Илон Мъск на наскоро. Фабриката на Tesla близо до Берлин ще отвори врати през 2021 г. с годишен целеви капацитет от 500 хил. превозни средства, повече от общия брой продажби на компанията за 2019 г.

Но това не означава, че САЩ са безполезен пазар за Tesla занапред. Избраният президент Джо Байдън има амбициозни климатични цели, с електрически превозни средства. Той предложи данъчни кредити за потребителите, както и разширяване на данъчните кредити за автомобилните производители. Последните са основен източник на новооткритите печалби на Tesla.

Байдън също така се ангажира да преориентира покупките от 3-те милиона долара на американското правителство годишно на електрически коли, които се произвеждат в страната.

Като цяло планът може да спомогне за "20-кратно увеличение на броя на електрозарядните станции, което наистина би помогнало на електрическите превозни средства", заяви през октомври Гарет Нелсън от CFRA Research. Tesla ще бъде ясен победител в по-нататъшното внедряване на EV, каза Нелсън.