Volvo Cars си постави нови цели, насочени към удвояване на продажбите и увеличаване на печалбата до 2025 г., като производителят на премиум автомобили разширява дела си в нови сегменти и технологии.
Шведската компания, която е собственост на китайския автомобилен гигант Geely, планира до 2025 г. половината от всичките й коли да бъдат изцяло електрически, а 1/3 да бъдат самоуправляващи се.
Volvo смята да увеличи с 50% автомобилите, които предлага в рамките на програмата си "Грижа". Избирайки тази програма, клиентите плащат определена месечна такса за 2-годишен договор и получават кола, застраховка и помощ при повреда, а Volvo покрива и цялата поддръжка.
"Очакванията на нашите клиенти се променят бързо. Това означава, че Volvo Cars също се променя бързо", заяви Хакан Самулелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo, който в миналото сравни програмата с покупката на мобилен телефон.
"Тези инициативи ще помогнат за превръщането на Volvo от чисто автомобилна компания в директен доставчик на потребителски услуги", обясни той.
Шведската компания има за цел да създаде 5 млн. "директни потребителски отношения" до 2025 г., което означава, че продажбите почти ще се удвоят. Миналата година Volvo продаде 571 000 автомобила в световен мащаб.
Компанията си поставя задача да увеличи рентабилността си, "като я приведе в съответствие с други производители на автомобили", като BMW и Mercedes. Тя смята да се доближи до марж на печалбата от 10%, спрямо сегашните 6.4%, отчетени в последните тримесечни данни.
За да го постигне, Volvo ще продължи да навлиза в новия сегмент, предоставяйки автомобили за услуги за споделено пътуване, които разработват системи за самоуправление. През есента шведската компания сключи сделка с Uber за продажбата на 24 000 от своите големи SUV XE90.
Рентабилността ще се повиши и благодарение на сътрудничеството между Volvo и други автомобилни бизнеси в групата на Geely, като Lynk & Co и Polestar, наскоро възродената марка премиум електромобили.
Комбинацията от споделена изследователска и развойна дейност, поръчки и икономии от мащаба се разглежда като начин за увеличаване на печалбата.
Откак беше купена от Geely през 2010 г. за 1.8 млрд. долара, шведската компания е в истински разцвет, а китайците определено спечелиха от покупката й. Приходите на Volvo за миналата година са 24.26 млрд. долара, а печалбата й е 1.266 млрд. долара.