Европейците не само се потят през дългoтo, горещо лято. Живеещите в градовете могат да кашлят и да имат по-чести дихателни проблеми заради замърсения въздух.

Дизеловите автомобили, които все още владеят почти половината от пазара на нови коли, остават без почти никакъв контрол на замърсяването, когато температурите се повишат над 35 градуса по Целзий, според френския Изследователски институт за петрол и нови енергии.

Дори и най-новите и "чисти" дизели замърсяват далеч над обещаното

Дори и най-новите и "чисти" дизели замърсяват далеч над обещаното

Изследване на организацията, разкрила "Дизелгейт", заби още един пирон в ковчега на дизела

Това означава, че вредните емисии, както и предизвикващия смог азотен оксид (който бе в центъра на скандала "Дизелгейт") се изхвърлят в околната среда непречистени, пише Bloomberg.

"Налице са по-високи емисии на азотни оксиди, тъй като настройките не работят добре, когато е много горещо", казва Гаетан Моние, който ръководи отдела, извършващ случайни проверки на автомобилите след скандала с Volkswagen.

Ще дойдат ли старите германски дизелови коли в България?

Ще дойдат ли старите германски дизелови коли в България?

Само за година у нас са внесени 35 000 такива автомобила

"Атмосферата също е по-реактивна по време на гореща вълна, което прави равнището на емисиите на автомобилите още по-голям проблем", посочва Моние.

Производителите на автомобили са под строго наблюдение след скандала "Дизелгейт". Макар продажбите им да се понижават, тъй като потребителите се притесняват от забраната за шофиране, дизелите все още формират 45% от продажбите на нови автомобили в Западна Европа за миналата година.

Германия поведе Европа към края на дизела

Германия поведе Европа към края на дизела

Все повече големи градове налагат забраната за стари автомобили

Прекомерните емисии на замърсители, свързани с преждевременни смъртни случаи и респираторни проблеми, накараха Европейския съюз да заведе дело срещу Франция, Германия, Великобритания, Румъния и Унгария, след като в продължение на години не успяха да справят с проблема.

Тестовете на пътя показват, че системите за почистване на емисиите намаляват ефективността си при ниски температури, както и при такива над 30 градуса.

Париж, Лондон и Берлин имат по над 2 седмици с температури над 30 градуса през това лято

Париж, Лондон и Берлин имат по над 2 седмици с температури над 30 градуса през това лято

Париж, който планира да забрани всички бензинови и дизелови автомобили в центъра на града до 2030 г., ограничи използването на по-старите автомобили за 5 дни поради свързаното с топлината замърсяване на въздуха през това лято.

Общината също така ограничи скоростта и намали цената на обществения транспорт. Страсбург и Лион също ограничиха движението на най-замърсяващите автомобили в централните си райони.

Първи град в Германия обяви забрана за дизелови автомобили

Първи град в Германия обяви забрана за дизелови автомобили

Градове се притесняват от загуба на туристи заради забраната

Времето в Париж се поразхлади в четвъртък, след като температурите достигнаха 36 градуса през тази седмица, но жегите продължават в Берлин и Мюнхен, където се очакват до 35 градуса.

В британската столица Лондон, която разширява своята зона за ултра ниски емисии, термометрите се качиха до 33 градуса това лято.

ЕС разкри нови измами със замърсяващи коли. Идва ли нов Дизелгейт?

ЕС разкри нови измами със замърсяващи коли. Идва ли нов Дизелгейт?

Автопроизводителите умишлено завишават вредните емисии, за да изпълнят по-лесно бъдещите екостандарти

Автопроизводителите омаловажиха опасенията. Макар някои дизелови системи против замърсяване не работят добре при екстремни температурни условия, те все още имат ефект, заяви говорител на Renault.

Автомобилните компании са подложени на критики, заради свободното тълкуване на правилата, което им позволява да намаляват или да изключат емисионните системи, за да защитят двигателя.

Компанията, която "уби" дизела, вижда неговото бъдеще

Компанията, която "уби" дизела, вижда неговото бъдеще

Чака ни ренесанс на технологията - и то скоро, смята директорът на Volkswagen AG

Високите температури, силната слънчева светлина и замърсителите на въздуха водят до генерирането на озон - корозивен газ, който е компонент на смога, твърди Шарлот Сонгьор, говорител на агенцията, която следи качеството на въздуха в района на Париж.

"Азотните оксиди във въздуха произлизат основно от пътното движение. И голяма част от тях идват от дизеловите автомобили", посочва тя.