Британската столица Лондон разширява т.нар. зона за ултра ниски емисии, където градските власти налагат наказателни такси на старите и замърсяващи автомобили.

Новата зона ще бъде 18 пъти по-голяма от първоначално предложената, като ще се простира до северните и южните кръгови пътища и ще обхваща огромна част от мегаполиса. Новите правила ще влязат в сила през октомври 2021 г., съобщават от кметството.

$643 млн. ще струва на Лондон премахването на дизеловите коли

$643 млн. ще струва на Лондон премахването на дизеловите коли

Градът влиза в битка със замърсяването

Таксите важат за стари и замърсяващи автомобили, произведени преди 2002 г., които не покриват стандарта за емисии Евро 4, както и всички дизели, които не отговарят на изискванията на стандарта Евро 6.

Те засягат хиляди леки коли, ванове и мотоциклети и ще се прилагат без значение дали превозните средства са лични, или служебни.

Лондон въвежда нова такса от 10 лири за по-старите коли

Лондон въвежда нова такса от 10 лири за по-старите коли

Наречена е "токсична глоба"и е за коли преди 2006 г.

Първата зона за ултра ниски емисии ще бъде въведена на 8 април следващата година и ще обхване централен Лондон. Водачите на замърсяващите превозни средства ще трябва да плащат по 12.5 паунда на ден. До 2020 г. под ударите на новите правила ще попаднат бусове, автобуси и камиони, които обаче ще бъдат таксувани много по-солено - по 100 паунда на ден.

"Смятаме, че разширяването на зоната за ултра ниски емисии ще намали емисиите на автомобилния транспорт с още 28% в Лондон, така че това разширяване е огромна крачка към опазване на здравето на всички лондончани", каза Лили Матсън, стратегически директор на компанията, отговаряща за транспорта в Лондон - Transport for London.

Uber спира дизеловите си коли в Лондон

Uber спира дизеловите си коли в Лондон

Компанията ще даде по 5 000 паунда на шофьорите, за да сменят колите си

Великобритания нарушава стандартите на Европейския съюз за качеството на въздуха от 2010 г., като Лондон нарушава годишния лимит през първия месец на годината. Най-големият източник на замърсяване са емисиите на азотни оксиди от дизеловите автомобили, които доказано увреждат здравето на хората.

"Справянето със смъртоносния въздух в Лондон и опазването на здравето на лондончани изисква смели действия. Замърсяването на въздуха е национална здравна криза, а аз отказвам да отстъпя, тъй като хиляди лондончани дишат въздух, който е толкова мръсен, че намалява продължителността на живота ни, вреди на белите ни дробове и влошава хроничните заболявания", заяви кметът Садик Хан.