"Когато една регулация се анонсира за определен бизнес, нейната цел е да разреши възникването на даден проблем в този бизнес, а такъв в сферата на доставка на храна от разстояние няма", заяви Иво Апостолов, мениджър на онлайн супермаркет Shop.gladen.bg (собственост на "Уеб Медия Груп", издател на Money.bg), пред Bloomberg TV Bulgaria.

"Новата наредба за специфичните изисквания при търговия с храни от разстояние не само съдържа голяма част от регулациите, които съществуват и в момента, но въвежда и нови, които допълнително ще спънат бизнеса за доставка на храни", заяви той.

Като примери за допълнителни свръхрегулации Иво Апостолов посочи изискването всеки един доставчик да притежава лична здравна книжка, специфична номерация на превозните средства за доставка или на самите кутии, когато храната не е доставяна чрез автомобили и хигиена пригодимост на велосипедите и мотопедите.

"Търговията с доставка на храна от разстояние достатъчно добре се саморегулира като бизнес и за нас е напълно неясна причината за въвеждането на Наредбата. Нашият сектор никога не е бил обект на проверка от Българската генция по безопасност на храните ... продуктите не представляват здравен риск, нито е имало инциденти с алергени".

Във връзка с втория локдаун и неговото отражение върху браншна мениджърът на онлайн супермаркет Shop.gladen.bg сподели, че неговата компания е отчита ръст през четвъртото тримесечие на миналата година, като положителните резултати са отчетени преди въвеждането на строгите противопандемични мерки.

"Мерките нямаха пряк ефект - хората така или иначе бяха ограничили контактите си и пазаруването. Ръстът на заразените от октомври катализира и ръстът на търговията с храни, като нашата компания продължава да спазва всички строги хигиени стандарти, включително плащане с карта на ПОС терминал при доставка, който е и най-предпочитаният метод на разплащане".

В заключение беше засегната и темата за забраната на ЕС за използване на найлонови торбички до 2025 г., като Иво Апостолов посочи, че разликата в цената за самия търговец между найлоновата торбичка и нейната екосъобразна алтернатива може да варира от 8 до 12 пъти.

"Преминаването към този модел не обхваща само разликата в цената, която под една или друга форма ще бъде прехвърлена на крайния потребител. Нужни са и сериозни инвестиции в софтуер, който да изчислява на база поръчаните продукти колко торбички биха били нужни".

"Тази промяна би довела до преструктуриране на работния процес", поясни още той.