Според доклад на FEDIAF - организация, която представлява европейската индустрия за производство на животински храни, половината домакинства в ЕС притежават домашен любимец. За сравнение, през 2023 година този процент е бил 43. Значителният ръст на потребителите за по-малко от две години показва, че бизнесът с храни за животни затвърждава очакванията на сектора за значително повишаване на приходите до 2033 година.

Статукво

За 2024 година пазарът е оценен на повече от 125 милиарда долара. Най-развит е в Северна Америка и Европа, където биологичните и устойчиви храни набират все по-голяма популярност. През последните години се разраства значително и в азиатско-тихоокеанския регион, благодарение на по-младите поколения. Подобна е ситуацията и в Латинска Америка и Близкия изток, които отчита стабилен растеж на потреблението, въпреки неравенствата в регионите.

Най-големите компании на световния пазар са Mars Petcare Inc., Nestlé Purina PetCare, Hill's Pet Nutrition, JM Smucker Company, Blue Buffalo Co., Ltd. и Unicharm Corporation. Те инвестират големи ресурси в разработването на нови рецепти и производствени методи. От друга страна, бизнесите на второ и трето ниво са регионални и се специализират в разработването на по-нишови продукти.

Бизнес модел по примера на Airbnb и Uber: Българска платформа свързва стопани с гледачи на домашни любимци

Бизнес модел по примера на Airbnb и Uber: Българска платформа свързва стопани с гледачи на домашни любимци

Пред Money.bg говори Костадин Михайлов, съосновател на BuddyGuard

Бъдещи планове

Според проучване на Future Market Insights пазарът на храните за домашни любимци ще достигне близо 233 милиарда долара до 2033 година, което е 6,5% годишен темп на растеж за периода 2025-2033 г.

Пречките, които заплашват тези целеви стойности, са законови регулации, усложнения във доставките на суровини и дистрибуцията на крайния продукт и по-големи разходи при спазването на екологичните норми.

Очаква се в бъдеще усилията на компаниите да се концентрират върху персонализирането на продукта и научнообосновани диети. Проучват се възможности за включване на насекомите в състава на храните. Те задоволяват нуждата от протеин, а производството е по-евтино и екологично.

Снимка 720080

Източник: iStock

Причини

Устойчивият растеж на пазара е резултат от нарастването на броя на домашните любимци и по-скъпата "здравословна" храна. Все повече внимание се обръща на качеството на продукта, съдържанието на полезни вещества (пробиотици, антиоксиданти, витамини) и съвместимостта с възрастта на животното. Взимането на тези фактори под внимание намалява посещенията и разходите за ветеринар.

Именно поради тази причина едни от най-предпочитаните храни в момента са функционалните дъвчащи лакомства, които имат не само хранителна стойност, но и подобряват състоянието на зъбите, храносмилането и състоянието на козината.

Онлайн търговията също допринася за разширяването на пазара. Така продуктът не само достига по-лесно до клиента, но позволява на компаниите да събират лесно обратна връзка и да следи нуждите. Иновативната реклама също привлича повече потребители, като включва QR кодове, радиочестотни етикети, интерактивни опаковки, промоции и игри с награди.

Най-важният фактор, разбира се, си остава финансовият. Нарастването на доходите на населението дава възможност на повече хора да гледат домашен любимец.

Очакваният растеж на пазара на животински храни е напълно оправдан. Следейки тенденциите, клиентите ще стават по-многобройни, а продуктите - по-претенциозни.

Безопасно и приятно пътуване за вашите домашни любимци и животни

Безопасно и приятно пътуване за вашите домашни любимци и животни

Как да организираме превоза им при пътувания на по-далечни дестинации?