Бизнес средата в България е все по-подходяща за стартиращи и иновативни компании, като все повече от тях гледат и извън граница. Доказателство за това е Костадин Михайлов, който е съосновател на първата в у нас платформа, свързваща професионални гледачи на домашни любимци със стопани.

BuddyGuard е създадена по модела на Airbnb и Uber. На практика това е IT компания, която става все по-успешна на българския пазар, а вече гледа и към други европейски страни.

"Един от основните проблеми на хората с домашни любимци е кой да се погрижи за техните домашни любимци, когато те пътуват. Нашата платформа предоставя от една страна възможност на любители на животни да се сертифицират като професионални гледачи и да изкарват допълнителни доходи, а от друга страна улеснява стопаните да открият лесно и бързо гледач в своя район, когато им се налага да отсъстват от вкъщи. И за всичко това такси не се плащат", разказва ни Костадин Михайлов.

Снимка 716448

От идея до създаване на успешен бизнес модел

През септември 2023 година Костадин Михайлов вече е съдружник с Кристина Воденичарова, с която създават BuddyGuard. Двамата участват за първи път на конкурса за стартъпи- Pitch2Pitch и успяват да спечелят първа награда. Доброто им представяне и експоненциален растеж продължава през май 2024 година, когато са избрани за "Най-добър младежки стартъп на България". Конкурсът е организиран от Фонд на фондовете.

Снимка 611017

Източник: iStock

"Виждайки платформи като Airbnb и Uber как се развиват с огромни темпове на световната сцена, установих, че маркетплейс моделът за такъв тип бизнес би бил перфектен. И не след дълго ние започнахме да се свързваме с гледачи, които имат свободни часове сутрин и вечер и имат желанието да правят разходки на кучета."

Truckspedia - българската компания, която свързва товари и камиони чрез изкуствен интелект

Българската компания, която свързва товари и камиони чрез изкуствен интелект

Когато една мечта за по-бърза логистика се превръща в реалност

През август миналата година, две години след създаването на компанията и изтегляне на бизнес кредит в размер на 30 000 лева, частен инвеститор подкрепя финансово младия екип с още 40 000 лева за пускането на мобилното приложение BuddyGuard. Днес платформата има над 1800 регистрирани потребители и над 300 одобрени български гледачи.

"Мога да кажа, че с над 30% на месечна база се увеличават приходите към компанията, като миналата година завършихме с приходи от 80 000 евро за 2024-та. Тази година се надяваме на поне четири пъти растеж"

Поглед към нови пазари

Костадин Михайлов споделя, че едно от нещата, които ги отличава е това, че всяка направена заявка през платформата включва гаранция на домашния любимец в размер до 30 000 лева при необходимост от медицинска интервенция или имуществена щета от страна на гледача.

Бизнес целите на компанията, за която освен съдружниците Костадин и Кристина, работят и няколко IT специалисти, са през 2025 година да проведат мащабна маркетингова кампания в страната, след което да излязат на чуждестранни пазари. Първият е Унгария.

"В момента правим всичко възможно да доразвием максимално услугата, която се изпълнява в България, за да можем живот и здраве през следващата година да стъпим на чуждестранен пазар, като сме се фокусирали върху Унгария.

За целта и в момента набираме външно финансиране чрез т. нар. краудфъндинг. В момента стартираме кампания, с която искаме да наберем 250 000 евро, като целта ни е с тях да увеличим капацитета на работа, за маркетинг и най-вече за добър анализ как да навлезем най-добре на чуждестраниия пазар", коментира Михайлов.

От BuddyGuard са избрали са Унгария за първи чуждестранен пазар, защото страната има богата история в професионалната грижа за домашни любимци. Следващите цели ще бъдат и други страни от района на Централна и Източна Европа.

Цялото интервю може да гледате във видеото!