Един от най-големите производители на POS терминали в света - френската Ingenico, обяви придобиването на 100% от българската финтех компания Phos, която предлага софтуерни решения за разплащания чрез смартфони и таблети.

Кого купуват: Phos е основана през 2018 г., като тя има екипи у нас, във Великобритания и в САЩ. Нейното SoftPoS решение превръща всяко Android устройство с NFC в платежен терминал с поддръжка на основните картови платформи, а също така и Apple Pay и Google Pay, както и QR плащания. Търговците могат да управляват услугите си през уеб-базиран портал.

GreenBox POS купува Транзакт Юръп срещу €30 милиона

Щатски финтех купува българска компания срещу €30 милиона

Сделката трябва да получи одобрение от БНБ

Компанията беше класирана сред най-обещаващите български стартъпи за 2021 г.

Кой купува: Ingenico има над 40-годишна история в сферата на разплащанията. Първоначално тя е производител на POS терминали, но през последните години развива и софтуерните си платформи. През нейните системи и тези на VeriFone минават 80% от картовите разплащания по света, показват данни на Mobile Transaction.

За да се утвърди на пазара, френската компания инвестира около 4 млрд. евро за придобиването на над 10 компании и има инвестиции в различни сектори.

Как технологиите променят дигитални разплащания и кога банките ще оперират с тях - акцент във второто онлайн издание на Tech of Tomorrow

Как технологиите променят дигитални разплащания и кога банките ще оперират с тях - акцент във второто онлайн издание на Tech of Tomorrow

На 14 април, от 14:15 часа експерти ще коментират отвореното банкиране

Контекст: SoftPoS решенията, за които се използват стандартни смартфони, имат голям потенциал за реализация при малките бизнеси и индивидуалните предприемачи. За много от тях стандартният терминал е твърде скъп.

Според разчетите на Ingenico ако през 2022 г. е имало 3,1 млн. инсталации на подобни решения, то към 2027 г. те вече ще са почти 12 млн. в глобален мащаб. Надпреварата между Ingenico и VeriFone със сигурност ще продължи и в тази сфера.

Amazon стартира биометрична технология за разплащания

Amazon стартира биометрична технология за разплащания

Засега само в два магазина на Amazon Go

В прав текст: "Нашите клиенти и партньори по света ясно идентифицират SoftPoS като една от най-големите възможности в момента. Тя приемат SoftPoS като стратегически похват за ангажиране на нови потребителски сегменти, както и за разработване и изпробване на иновативни начини на употреба в голям мащаб - с минимални инвестиции в технологии и дистрибуция. Те виждат в Ingenico доверен партньор, който да им помага за това. Много се вълнуваме от това, че ще предоставим тази висококачествена възможност на нашите ценни клиенти чрез партньорството си с талантливите екипи на Phos", коментира генералният мениджър "Платежна платформа като услуга" в Ingenico Джулио Монтемано.