Продажбите на Coca-Cola Co. са намалели с 25% само от началото на април заради пандемията. Компанията предупреди, че потребителите няма да разтворят портфейлите толкова бързо след премахването на ограничителните мерки, пише The Wall Street Journal.

"Може и да се намираме към края на голямото световно затваряне на икономиките, но сме все още твърде далеч от нормалното", заяви главният изпълнителен директор Джеймс Куинси. В Китай, където заводите работят, а служителите се завърнаха в офисите в Шанхай, все още има ограничения за масови събирания и потреблението е по-ниско, спрямо миналата година. Други места, като Токио, въвеждат втори рунд рестрикции.

Около половината от бизнеса на Coca-Cola идва от продажби на места, които сега са затворени - ресторанти, барове, кина и спортни стадиони. Компанията отчита и спад на продажбите от магазини. И очаква най-сериозният удар по приходите да бъде през второто тримесечие. Куинси предвижда още, че потребителите все повече ще гледат цените при покупка.

Coca-Cola намали маркетинговите и капиталови разходи и освободи част от служителите си до юни. Гигантът спира и някои по-малки проекти в разйоната си дейност.

За тримесечието до края на март компанията отчита спад на приходите от 1% до $8,6 млрд. Органичните приходи, които изключват ефекта от валуните курсове, придобивания и продажби, остават без промяна.

Печалбата за периода е $2,76 млрд., при $1,68 млрд. през миналата година.