Индийският франчайз партньор на международната верига за доставка на пица Domino"s по свой начин се бори с високата инфлация в страната - с най-евтината пица на бранда в целия свят, пише "Ройтерс".

Притиснати от инфлацията и растящите цени, все повече хора в най-населената страна в света ограничават посещенията в западните вериги за хранене. Затова и браншът се опитва максимално да "изтъни" (буквално и преносно) своите оферти, за да не остане без клиенти.

Контекст: Индия със своите 1,4 млрд. души е ключов пазар за фаст фууд веригите. Euromonitor го оценява на около 5 млрд. долара, от които 2,1 млрд. са за пици, бургери и пилешко. Dominos тук е ключов играч с 12,5% дял - има 1816 обекта и Индия е пазар №1 извън Америка за веригата.

 Една от най-големите сделки в индустрията за бързо хранене: Subway иска да отвори 4000 нови ресторанти в Китай

Една от най-големите сделки в индустрията за бързо хранене: Subway иска да отвори 4000 нови ресторанти в Китай

В момента компанията има близо 37 000 ресторанта в повече от 100 пазара по света

В периода 2022-2023 г., обаче ключови продукти като сиренето поскъпнаха с 40%, а доматите - с над 400%. Подобни процеси започнаха и при други потребителски стоки и така клиентите започнаха да "затягат колана". Това на свой ред сви приходите на ресторантите, а някои се оказаха и на сериозна загуба. При Domino"s през първото тримесечие заработеното е със 70% по-малко в сравнение с година по-рано.

Детайли: Срещу 49 рупии или около 1,05 български лева получавате малка пица със сирене, босилек и магданоз. Не е кой знае какво, но, например в Шанхай най-евтиният вариант е за еквивалента на 6 лева, а в Сан Франциско - около 18, показва справка на "Ройтерс".

 Най-голямата китайска верига за бързо хранене в САЩ отвори първия си роден ресторант

Най-голямата китайска верига за бързо хранене в САЩ отвори първия си роден ресторант

Веригата има над 2 000 магазина в САЩ и е сред главните причини за любовта на американците към китайското

Собственикът на франчайза на Domino"s в Индия прави и редица други икономии с цял да се стабилизира финансово. Същото правят и останалите.

  • Конкурентите от Pizza Hut промотират пица, чиято цена отговаря на под 2 лева;
  • McDonald"s от юни предлага менюта на половин цена.

Големите в бранша инвестират и в сериозни маркетингови кампании, за да върнат хората в ресторантите си.

От друга страна: В Индия се забелязва характерен за общества с големи икономически контрасти феномен. Хората с ниски и средни доходи, за които яденето в западна верига за хранене е признак на престиж, се ограничават, докато богатите купуват повече скъпи автомобили и електроника от всякога. В случая на Domino"s, покупките на премиум пици в богатите квартали гонят рекорди.