Малко повече от шест месеца след полученото от американските регулатори разрешение Boeing 737 Max да полети отново, самолетът отново е обект на проверки, пише BBC.

Открития потенциален електрически проблем миналия месец доведе до подновени забрани за над 100 самолета, собственост на 24 авиокомпании по света. Доставките на редица други са временно спрени. Boeing и щатският регулатор съобщиха, че работят по решение.

Аферата обаче даде нова сила на критиците, които твърдяха, че разрешението 737 Max отново да обслужва пътници е дадено прекалено рано, а проблемите, които допринесоха за две фатални катастрофи, не са напълно анализирани и решени.

Сред тях е Ед Пиърсън, който до август 2018 г. е бил старши мениджър на завода в Рентън, Вашингтон. Той вече свърза слабия контрол на качеството във фабриката, в която се произвеждат 737, с електрическите дефекти на катастрофиралите самолети.

Според Boeing и регулатора, проблемът е забелязан по време на тестове на новопроизведен и все още недоставен 737 Max 8. Проблемът е свързан с некачествено електрическо свързване на тоководещи части, което означава, че редица компоненти, включително основният панел на пилотите, не са заземени.

Според регулатора това има потенциал да засегне дейността на редица системи, включително защитата срещу обледеняване на крилата и да доведе до загуба на критично важни функции. Има притеснения, че проблемите могат да засегнат и вече произведените самолети.

Пиърсън посочва, че през 2018 г. в завода в Рентън е "настъпил хаос" заради увеличения натиск за възможно най-бързо производство.