След края на седемседмичната стачка в много от заводите на Boeing в САЩ, възстановяването на производството на популярния модел 737 MAX става с нарочно забавени темпове. Инспектори по безопасността в завода край Сиатъл старателно проверяват полузавършени самолети за дефекти, които може да са пропуснали по време на спирането на работа.
Други служители преглеждат ръководства, за да възстановят изтеклите си лицензи за безопасност. Заводът в средата на ноември е толкова спокоен, че даже имало случай служител да си тръгне по-рано, тъй като кофите с крепежни елементи, които трябва да пълни, си стояли неизползвани, разказва "Ройтерс" в свой материал.
Резултатът е, че нито един нов 737 MAX не е завършен. Иначе, Boeing обяви, че е възобновилa производството на MAX миналата седмица.
Този предпазлив подход на компанията получава похвали от регулатори и някои изпълнителни директори на авиокомпании, но предизвиква несигурност сред по-малките доставчици, които са съкратили персонал или работни часове по време на стачката.
И Boeing, и Airbus се борят с изпълнението на производствените си цели заради забавяния в доставките. Според доставчик, части, които преди са отнемали ден за обработка, сега отнемат седмица. Тази ситуация допълнително утежнява възстановяването на Boeing, което е под засилен контрол след инцидента през януари откъртването на панел от фюзелажа в полет и двете фатални катастрофи със 737 MAX през 2019 г.
През последната седмица в завода за 737 MAX "Рентън" са забелязани зелени фюзелажи, влизащи на линията за окончателно сглобяване, където се добавят крилата и опашката. Това е добър знак за доставчика Spirit AeroSystems, който изпитваше трудности с намирането на място за съхранението на недовършени машини по време на стачката.
Boeing планира да произведе 15 до 20 самолета MAX този месец, въпреки че целта от 38 самолета месечно до края на годината изглежда трудно постижима. Заводът обаче остава под строг контрол, като инспектори от FAA редовно проверяват процесите.
По-малките доставчици остават скептични към плановете на Boeing за увеличаване на производството. Някои отказват да наемат нов персонал до 2025 г., страхувайки се от нови промени в производствените планове. Според експерт по вериги за доставки, доверието на доставчиците към Boeing е на ниско ниво, защото в миналото са били принудени да инвестират в увеличаване на капацитета, което впоследствие се оказва ненужно.
Малки предприятия като Hobart Machined Products и New Tech Industries все още изпитват закъснения и несигурност. Въпреки че са готови да увеличат производството, стабилността в веригата за доставки остава ключов фактор за бъдещото им развитие.