Компанията с най-голямата автобусна мрежа в Европа - германската FlixBus, навлиза на българския пазар, като ще започне да оперира у нас от 22 март.
Тя ще стартира дейността си с първоначални ежедневни пътувания от София до Букурещ, Виена и Будапеща, стана ясно по време на пресконференция в столицата. От тези дестинации българските клиенти ще могат да стигнат до всички останали 1400 места, които влизат в мрежата на фирмата.
В близкото бъдеще са планирани още няколко линии - от София до унгарските Сегед и Кемкемет, както и от Плевен до Букурещ. Билетите за първите три линии вече са в продажба на сайта на компанията и чрез мобилното приложение на FlixBus, като цените са между 23,90 лева до 76,90 лева в посока, а в стойността влиза и включен багаж.
Трансфер | Времетраене | Цени (лв.) |
София - Сегед | 8 часа и 25 минути | 37,90 |
София - Кечкемет | 9 часа и 50 минути | 37,90 |
София - Будапеща | 11 часа и 05 минути | 37,90 |
София - Виена | 14 часа и 10 минути | 76,90 |
София - Букурещ | 7 часа и 10минути | 23,90 |
Плевен - Букурещ | 4 часа | 19,90 |
Моделът на фирмата е различен от този на стандартните транспортни компании, като тя не разполага със собствени автобуси, а работи с партньорски. У нас неин партньор ще бъде италианската Florentia Bus, която към момента има линии от България до различни градове в Италия, Хърватия, Словения и Сърбия.
"Туристическата и бизнес значимост на България непрекъснато нараства FlixBus не само подкрепя местните пътници, но и българската икономика, като допълнително увеличава чуждестранния интерес към страната чрез лесен и удобен достъп до столицата", коментира регионалният директор на компанията Ласло Арани.
На въпрос на Money.bg кога ще бъдат пуснати и следващите три линии той заяви, че все още не може да се посочи конкретна дата за това. По думите на Арани обаче от компанията обмислят възможности за стартиране на дейност и в други градове в страната освен тези в столицата и в Плевен.
Той коментира още, че FlixBus се цели в сегмента на средните и по-дълги разстояния между 50 и над 400 километра, като смята, че фирмата предлага алтернатива на нискотарифните самолетни компании с по-изгодни цени на билетите.
Ласло Арани посочи като други конкурентни предимства възможността за закупуване на билети чрез мобилни устройства, като те могат да бъдат презаверени или отменени 15 минути преди пътуването.
Компанията FlixBus е създадена през 2013 година, като две години след това навлиза на първите чуждестранни пазари. Към днешна дата тя оперира в 27 страни и има 14 офиса на територията на Европа. В екипа на самата FlixBus работят 1000 души, а служителите на партньорските й компании са над 7000. От 2017 година пуска и първите си линии в САЩ.