Водещата логистична и транспортна компания на българския пазар Discordia планира да наеме около 1800 нови служители през следващите 5 години, като за същия период ще инвестира 350 милиона лева в бизнеса си. Това потвърди основателят и изпълнителен директор на дружеството Христо Христов по време на събитие.
"За изминалите пет години сме вложили 130 милиона лева и сме отворили повече от 700 работни места", обяви още той.
По неговите думи от началото на 2018 година броят на заетите хора в компанията е нараснал с 215 души, а до края на декември те ще се увеличат до 250 души. Към момента шофьорите, които работят за фирмата, са 700.
"Очакваме по този начин да попаднем на 25-то място сред най-големите работодатели в страната", допълни той.
Христов призна, че проблемът с недостига на шофьори в бранша се изостря, но усилията им са насочени към привличането обратно и на хора, отишли да работят в чужбина. "Не мога да кажа, че ни е лесно с намирането на хора, много е трудно", обясни той.
Каква е причината за недостига на шофьори и колко расте сектора през последните години?
Като основна причина за липсата на кадри от Discordia посочват бързия растеж на сектора, както и демографските предпоставки в страната. "10 пъти се е разраснала индустрията, демографските проблеми също оказват влияние, както и има нужда от подобряване на имиджа на професията", заяви зам.-изпълнителният директор на дружеството Калин Петров.
По неговите думи заплащането на шофьорите също се е увеличило значително и то вече може да се конкурира с това, което предлагат фирмите от Западна Европа.
Христо Христов изчисли, че има около 65 000 коли с българска регистрация. "Браншът допринася с обем от 6,5 милиарда евро на пазара, като се включат и другите видове транспорт приносът достига 8-9 милиарда евро", обясни той.
"В сравнение с туризма, например, ние сме два пъти по-големи", добави още изпълнителният директор на фирмата.
За тол-таксите и техният ефект върху транспортния бранш
От август месец следващата година в сила влизат т.нар. тол-такси за тежкотоварните автомобили, които трябва да заменят винетките. Тарифите ще се различават в зависимост от класа на пътищата. Преди време от Агенция пътна инфраструктура обявиха, че приходите ще нараснат значително след въвеждането на новата система до над 1 милиард лева годишно, като се очаква основно увеличението да идва от тежкотоварния трафик.
На въпрос как ще се отразят тол-таксите върху транспортния бизнес Христо Христов посочи, че тяхното въвеждане ще се усети не само от компаниите, но и от техните клиенти. "Нашата цена ще се прехвърли и върху нашите клиенти", смята той.
"Моето притеснение е свързано с това да не се увеличат опашките по границата", допълни той. По думите на Христов това може са се реши с въвеждането на предварително плащане на таксите за тежкотоварните автомобили, като такъв модел се използва в други страни в Европа.
Приходи от 125 милиона лева за 2018-а и над 346 милиона лева до 2022-а
През изминалата година приходите на Discordia са се увеличили с 44% до 88,3 милиона лева, а прогнозите им са през тази година те да се увеличат до 125,2 милиона лева. "Между 2014 и 2018 година ръстът на приходите ни е от 289%", посочи Христов.
Този на печалбата преди данъци за същия период се очаква да отчете повишение от 906% или над 10 пъти от 785 хиляди лева през 2014 година до 7,9 милиона лева през тази.
Успоредно с привличането на още служители от дружеството планират значително да увеличат броя на автомобилите във флота си. "До края на годината ще имаме с около 120 повече коли", обясни изпълнителният директор.
Целта на компанията е в края на 2022 година тя да разполага с 1380 автомобила, като средно животът на колите в нейната флота е 1 година и 3 месеца.
"В повечето европейски държави няма компании с толкова голям брой. Дори в Германия, да кажем, че няма фирми с толкова много автомобили. Нашата флота е и сред най-новите в Европа", допълни Христов.
За същия период от Discordia планират приходите от целия им бизнес, включваш логистика и спедиция, да достигнат над 177 милиона евро или над 346 милиона лева.
Компанията е създадена през 1992 година, като към момента тя има офиси в София, Варна, Русе, Бургас, както и в Украйна и Румъния. Дружеството работи на над 20 пазара, основно в Европа, като в топ 3 са Германия, Турция и Австрия.
nikolay-vasilev-BKIXWyTN
на 31.01.2019 в 04:19:38 #1Инвестирайте в квалификация още от училищата т. е в образование