Domino's Pizza най-накрая отваря врати и в Сърбия. Разширяването ще стане факт още през тази година, а зад него стои българският екип, който притежава правата за франчайз у нас. Първоначално в западната ни съседка ще има два обекта, като и двата ще бъдат в Белград. По-късно техният брой може да достигне и до шест.
У нас вече се обучават двама души от Сърбия, а в началото те ще разчитат на помощ и от персонал от София. Дружеството преговаря с Domino's и за други пазари, заяви съоснователят Никола Николов на пресконференция днес.
Компанията, която оперира от 2010 година в България, продължава и с агресивното разширяване на нашата територия. През 2017 година са отворени цели 9 нови обекта, като така общият им брой достига 16. Освен това през 2018 година врати ще отворят още 10 пицарии от веригата - в София, Пловдив, Варна и Бургас.
Днес бяха представени и финансовите резултати на компанията за 2017 година. Приходите достигат 33,274 милиона лева, спрямо 24,273 млн. лв. година по-рано, а продадените пици - 2,56 милиона срещу 1,73 милиона през 2016 година.
Към момента Domino's Pizza е трета по продажби сред веригите за хранене в България, а амбициите са на дружеството са тази година да заеме втората позиция.
Нетната печалба за предходната година е 665 хил. лв., спрямо 1,15 милиона лева за 2016 година. Емануела Николова, финансов директор, поясни, че понижението в резултата е заради инвестициите в отварянето на нови обекти. Целта за 2019 година е маржът да достигне 20%. През 2016 година забелязваме рязък скок на печалбата спрямо 2015 година, когато е била едва 312 хил. лв.
Заедно с това растат и разходите за персонала - 7,64 милиона лева през 2017 година спрямо 5,329 млн. лв. година по-рано. Към края на април за веригата работят 823 души, а в края на 2016 година те са били 579. Средната им възраст е едва 24 години.
Компанията демонстрира и добра обща ликвидност, като коефициентът на краткотрайните активи срещу краткосрочните задължения е едва 1,27. Коефициентът на задлъжнялост пък е 0,99.
В световен план Domino's Pizza има над 15 000 обекта, като се очаква тази година да заеме първата позиция по продажби в света, изпреварвайки Pizza Hut.