Kaufland България от години е лидер на пазара на бързооборотни стоки у нас, а сред основните причини за успеха на компанията е добрата логистика. Със своите 80 000 кв. м застроена площ и 155 000 кв. м обща площ, логистичният център на Kaufland е най-голeмият в България и вторият по големина на Балканите след този на германската верига в Румъния.
Откритият през 2006 г. централен склад е с ключова локация - намира се в село Стряма, община Раковски, а всички филиали на Kaufland в страната се намират средно на 208 км от него. Съоръжението е разширявано на няколко пъти през годините, като в него са инвестирани общо 165 млн. лева.
Източник: Money.bg
От склада ежедневно излизат над 100 камиона
Логистичната база работи 7 дни седмично, 363 дни в годината, като почива само на 24 и 31 декември. Обслужва се от общо 520 служители на 2 смени. Там доставчиците докарват своите продукти, които се преглеждат и комплектоват в палети според заявките на различните магазини. После се товарят в специални камиони, за да се превозят до търговските обекти.
Логистичният център разполага със 159 рампи, а от него излизат по 100 камиона на ден, насочвайки се към филиалите на Kaufland из България. Камионите пътуват вечер и нощем, а зареждането на магазините е рано сутринта.
"Приемаме свежа стока всеки ден и я доставяме до филиалите ни из страната. Целта е плод или зеленчук, набран в градината сутринта на единия ден, да е в 5 часа сутринта на другия пред филиала на магазина, за да може при отварянето му да бъде зареден на рафтовете", казва Емил Димитров, мениджър "Логистика" в Kaufland България.
Източник: Money.bg
Емил Димитров ръководи логистичните дейности на Kaufland в България
През логистичния център минават огромни обеми стоки, като са нужни 1.1 млн. палета годишно, за да бъдат превозени до магазините. Ако тези палети бъдат натоварени в камиони и всеки камион бъде поставен в аварийната лента на АМ "Тракия", превозните средства ще заемат разстоянието от София до Бургас и от Бургас до София, като дори ще продължат до Перник.
Строга организация и контрол
Стоките в логистичната база се приемат при строга организация, типична за германската компания. Продуктите се съхраняват при специални температури, с цел запазване на качеството им, което се проверява още при приемането в складовите площи. Критериите за качество са много стриктни, тъй като политиката на Kaufland е да продава само първокласни продукти.
Източник: Money.bg
Проверките на качеството са ежедневно задължение
Процесът на разпределение и комплектоване на доставените стоки е автоматизиран, а операторите се ръководят от модерна компютърна система. Продуктите се съхраняват при специална температура, за да се запази свежестта им.
Подреждат се на 20 000 места, от които впоследствие се вземат, за да се натоварят и доставят в магазините. В случай на нужда са предвидени 67 000 резервни места.
Целта на създадената система е максимално съкратена верига на доставките, така че продуктите да стигат възможно най-бързо от производителя до потребителя.
Източник: Money.bg
Продуктите се подреждат на точно определени места в склада
Въпреки че вече е огромен, логистичният център на Kaufland ще бъде разширен допълнително. В момента се строят нови 3 халета с площ от 28 000 кв. м, където ще се съхраняват нехранителни стоки. Новите складови площи ще разполагат с 55 рампи и 100 паркоместа и се очаква да влязат в експлоатация през март 2019 г.
Инвестицията в тях е 67 млн. лева, а разширяването ще отвори и 100 нови работни места. Новата част на логистичната база ще бъде построена от българска фирма, като е предвидено място и за бъдещи разширения.
Най-голямото предизвикателство - служителите
Служителите в централния склад на Kaufland са основно от Пловдив и околността - Пазарджик, Раковски, Асеновград, Брезово, Садово и др. Транспортът им до работа е осигурен. Заплатите им са над средните за региона, като към тях получават бонусна система, както и социален пакет.
Съоръжението предлага много добри трудови условия, а на служителите се полага и порцион в ресторантската зона, като всеки има възможност индивидуално да поръчва предварително желаното ястие с помощта на компютърна система. Поръчката се записва на служебната му карта.
Източник: Money.bg
Удовлетвореността на служителите е част от фирмената политика
В свободното време работещите в логистичния център и семействата им се събират на спортни празници, грил партита. "Искаме работниците да се чувстват комфортно, да са мотивирани и да се чувстват част от една общност", заяви Димитров.
Логистичната база използва множество модерни технологии, но най-важната част от дейността й е подборът на правилните хора и задържането им. "Най-голямото предизвикателство са хората. Търсим точните хора, които имат желание за работа и искат да научат нещо ново", посочи ръководителят.
Обучението на служителите отнема между 1 месец и 1 година, в зависимост от позицията и сложността на работата им. "При нас има много модерни технологии", заяви ръководителят на склада Румен Витанов - опитен кадър с 14-годишен стаж в компанията, започвайки да работи в нея още като студент.
Той управлява логистичния център от 3 години, като е преминал едногодишно обучение в Германия, преди да заеме позицията.
IvoAndonov
на 30.10.2018 в 17:16:57 #1"Цeлтa e плoд или зeлeнчyĸ, нaбpaн в гpaдинaтa cyтpинтa нa eдиния дeн, дa e в 5 чaca cyтpинтa нa дpyгия пpeд филиaлa нa мaгaзинa" Е как па не. Като гледам бананите на снимката, бързичко са преплували Атлантика да стигнат до централен склад на Кауфланд още в деня на брането си. Същото се отнася и за повечето други плодове и зеленчуци: портокали, картофи, лимони, манго, гъби и др. Единствено краставици, домати и салати и то само през периода им в България могат теоретично да бъдат по тази описана схема. А може количествата да са недостатъчни и дори в този период част от стоката да е Гръцка или Турска. В Софииските магазини според мен качеството на плодовете и зеленчуците е ниско. След 12 на обяд често липсват цели артикули, например има зелена салата, но зеления лук е свършил. Това се отнася за и много други стоки извън зеленчуците и плодовете. Очевидно качеството на логистиката не е чак толкова високо. А съчетано с липсата на персонал по магазини, с липсата на мотивация за работа направо не знам как тези магазини се посещават от толкова много хора. Според мен причината за това е внушението, че там всичко е по - евтино и за това клиентите си затварят очите за редица проблеми.