Шведският мебелен гигант IKEA има намерение да забави темповете на разширяване на своята верига от магазини по света. Компанията ще отдели повече внимание върху качеството на услугите в съществуващите към момента търговски обекти, заяви новият изпълнителен директор Петер Агнефел.

Неговият предшественик на поста Микаел Улсон бе поставил пред компанията целта да се откриват 20-25 магазина по света годишно. Според данни на деловия вестник Financial Times през тази година новите търговски обекти на IKEA ще бъдат едва пет.

"Аз смятам, че за развитието на IKEA се изисква значително повече от едно просто увеличаване на магазините", заяви новият шеф на компанията

Петер Агнефел казва още, че се надява продажбите на IKEA през тази година да нарастват с 10%, а към 2020 г. да се удвоят, достигайки обем от 50 млрд. евро.

През 2012 г. оборотът на компанията бе 27,6 млрд евро, като общият брой на магазините й в 26 страни по света бе 298. За същата финансова година ( 1 септември 2011 г. - 31 август 2012), IKEA откри 11 нови магазина в 9 държави.