Забавя се началото на строителството на автомагистралата Русе-Велико Търново. Участъкът от бъдещата автомагистрала между Русе и Велико Търново, чийто строеж официално бе обявен през декември миналата година, все още няма никакви строителни дейности. Проектното трасе на автомагистрала "Русе - Велико Търново" е 133 км.

Проблемът се оказал в льосовата почва на района, стана ясно по време на проведения днес Дунавски транспортен форум, който се провежда в Русенския университет.

Почвата в района е основният проблем, който бави строежа на магистралата Русе-Велико Търново. Това обясни пред БНР Ясен Ишев, инженер, експерт профилик на участъка от Две могили до Полски Тръмбеш.

Проектантите са търсили и специалисти от чужбина, които да дадат решение на проблема и се очаква до края на тази година да има подробен доклад, каза още Ишев.

По неговите думи, договорните срокове за построяване на автомагистрата до ноември 2027 г., ще бъдат спазени и автомагистрала ще има. Проектът е включен в Програма "Транспортна свързаност" 2021-2027 година.

Правителството реши автомагистралата Русе - Велико Търново да бъде обявена за национален обект

Правителството реши бъдеща автомагистрала да бъде обявена за национален обект

Одобрено е и изменение на разширяването на третия метродиаметър в София

За автомагистралата "Русе - Велико Търново"

Автомагистралата "Русе - Велико Търново" ще бъде основна връзка, свързваща планирания мост над река Дунав при Русе с гр. Велико Търново, както и ще осигурява връзка с път I-4 Коритна - Севлиево - Велико Търново - пътен възел "Белокопитово" на АМ "Хемус" с път I-3 Гара Бяла - Плевен - Коритна - Ботевград и с бъдещия участък от АМ "Хемус" край Велико Търново.

Изграждането на автомагистралата е сред приоритетните инфраструктурни обекти у нас, тъй като направлението осигурява връзка между държавите oт Североизточна Европа през Румъния и България с Гърция и Турция, както и между Балтийско и Средиземно море.

Автомагистралата ще започва от Русе при планирания мост над река Дунав и ще достига до град Дебелец, където трафикът се разделя в посока проход "Шипка" и Прохода на Републиката.

Въз основа на разработения идеен проект, проектният габарит е с три ленти за движение в посока (две активни и една аварийна), средна разделителна ивица и банкети. Трасето в първите два участъка включва 10 броя виадукти по директното трасе.

Румъния и Сърбия готвят нова пътна връзка за милиарди евро

Съседни на България страни готвят нова пътна връзка за милиарди евро

Проектът ще бъде финансиран по европейска програма