Министерският съвет реши днес бъдещата автомагистрала от Русе до Велико Търново да бъде обявена за национален обект. Това каза министърът на регионалното развитие и благоустройството Иван Шишков след правителственото заседание, съобщиха от регионалното министерство.
Обявяването на магистралата за национален обект ще улесни процедурите по одобряване на Подробния устройствен план (ПУП) на трасето, ще доведе до по-бързи процедури за отчуждаване за поземлени участъци и ще увеличи възможностите за инвестиции.
Решението е подкрепено от целия кабинет, каза арх. Шишков и допълни, че всички министри са се изказали положително, защото е общо разбирането, че трябва да се сложи ред в проектирането и изграждането на пътища в България.
"Може да кажем, че с това решение сме направили част от онова действие, с което трябва бавно и методично да ликвидираме 10-годишния хаос, който цареше в проектирането и строителството на пътищата, и да въдворим правов и планов ред в цялото изграждане", категоричен беше регионалният министър.
Той информира, че вече са готови ПУП и идейният проект за автомагистралата от Русе до Бяла и обхода на Бяла - два от трите бъдещи участъка на автомагистралата.
През следващата седмица ще бъде свикан Национален експертен съвет по устройство на територията, който да разгледа и одобри ПУП на бъдещата магистрала. След като това стане, ще може да започне процедурата по отчуждаване и самото изграждане.
По думите на министър Шишков, "тази автомагистрала е част от най-важния транспортен коридор Север-Юг, със значение не само за България, а и за цяла Европа. Амбицията ни е такава, че няма да спрем дотук с планирането. Максимално бързо ще възложим проектиране на целия транспортен коридор до ГКПП "Маказа". Цялостното изграждане на магистралната мрежа би гарантирало по-голяма безопасност на движението и по-голяма проходимост на нашите пътища", допълни министърът.
Освен обявяването на магистралата от Русе до Велико Търново за национален обект, на днешно заседание на Министерски съвет е одобрено изменение на Общия устройствен план (ОУП) на София за разширяване на третия метродиаметър. Той ще е дълъг 6 км и ще има 6 метростанции.
Третият метродиаметър ще минава по маршрута: през Военна академия - ул. "Гео Милев" - покрай "Арена Армеец" и ще стигне до "Цариградско шосе", посочи още регионалният министър. След даденото съгласие от правителството за изменение на ОУП, предстои Столична община да изработи ПУП, инвестиционни проекти и да изгради обекта.
no-noi
на 15.09.2022 в 09:17:45 #2не е вярно, няма такава технология да се валира 2 метра почва и да се полага асвалт дето тревата го пробива дори и в индия
Avatarx
на 15.09.2022 в 09:04:08 #1Това на снимката е толкова далеч от магистрала..... В България няма нито една магистрала. Дори нито една част от магистрала - само ги кращават "магистрали", но на практика това са скоростни треторазрядни пътища изготвени по технология от 50-те години на миналия век. Започващи да се разпадат до два часа след като са "построени"!