През следващата година JYSK ще открие поне още 5 нови магазина в България, съобщиха от компанията, която е най-голямата датска верига за мебели. "Плановете ни за разширяване продължават, без да забавяме темпото. Планираме да открием поне още толкова магазини през следващата финансова година, колкото през изминалата, и искаме да се доближим още повече до нашите клиенти. Също така работим върху надграждането на всички наши магазини към новата и подобрена концепция, която получи много положителни отзиви от нашите клиенти и служители", казва Алекс Брату, директор на JYSK за Румъния, България и Турция.
През финансовата 2022/23 година (започва на 1 септември и завършва на 31 август следващата година) JYSK България постигна EBIT резултат (печалба преди лихви и данъци) от 30,2 млн. лева и увеличи оборота си с 19,1%, до 601,3 млн. лева. Посочените резултати включват търговия "на дребно" и активности в дистрибуционен център JYSK Божурище.
Глобалният търговец на мебели за дома продължи плановете си за разширяване и отвори 5 нови магазина в България.
Броят на клиентите в България се увеличи със 17,8%. А сред продуктовите категории, най-висок ръст се наблюдава в "спално бельо и чаршафи", както и в категориите "продукти за прозореца".
"Щастливи сме да видим, че клиентите се интересуват все повече от нашите скандинавски продукти и страхотните ни оферти. Миналата година започна с голяма несигурност, особено поради нарастващата инфлация и високите оперативни разходи. JYSK работи усилено, за да запази разходите на по-ниско ниво, с много оферти и висококачествени продукти", коментира Алекс Брату.
Разширяването и инвестициите в магазините продължават
По време на финансовата 2022/23 година, JYSK отвори 5 нови магазина в България, в градовете: Пловдив, Смолян, Разлог, Панагюрище, като надгради още 7 магазина с новата си концепция. Тези 7 магазина са отворени от преди 2018 година.
Новата концепция, наричана още Store 3.0, предлага на клиентите по-добро изживяване при пазаруване и ги вдъхновява чрез нови, подобрени експозиции на продуктите и моделните зали. Всеки детайл в магазина е проектиран и изграден по начин, който да представи продуктовата гама по най-добрия начин.
Финансова 2022/23 година в цифри:
- Оборот - 601,3 млн. лева;
- Ръст в оборота - 19,1%;
- ППЛД (печалба преди лихви и данъци) - 30,3 млн. лева;
- Ръст в ППЛД - 60,2%;
- Общ брой магазини JYSK в България - 52;
- Брой нови магазини - 5;
- Брой модернизирани магазини - 7.
Очаквания на JYSK за финансовата 2023/24 година
Глобалният пазар за търговия на дребно продължава да бъде много непредвидим, тъй като клиентите все още се колебаят и приоритизират начина, по който харчат парите си. За сметка на това обаче, инфлацията намалява и веригите за доставки се нормализират. Оперативните разходи продължават да бъдат на високо ниво, но се очаква да намалеят през следващата година.