Деловата социална мрежа на Microsoft - LinkedIn, ще съкрати 716 служители и ще спре своето приложение, насочено специално към китайския пазар, съобщават световните агенции. Причината - намаляващо търсене.

Контекст: LinkedIn е сред успешните покупки на Microsoft (струваше 26 млрд. долара през 2016 г.), като приходите на социалната мрежа растат през миналата година, но през тази технологичният свят изпитва затруднения - а платформата е особено зависима от активността на потребителите и компаниите от този сектор. Те са основните купувачи на реклама и на абонаментни услуги.

Само в рамките на последните 6 месеца, обаче, над 270 000 души в IT сферата се оказаха без работа - поне това показват данните на сайта layoffs.fyi, който събира информация за съкращенията по света. Само от началото на май до момента "жертвите" са над 5000.

Meta ще прави още съкращения, след като освободи 11 000 служители

Meta ще прави още съкращения, след като освободи 11 000 служители

Междувременно компанията продължава да инвестира сериозно в разработването на метавселената

Технологичните компании години наред постигаха високи резултати заради свързаното с COVID-19 търсене, но след вдигането на противоепидемичните мерки и влошаването на икономическата ситуация много компании започнаха да свиват своите разходи за дигитализация. Това доведе и до големи вълни на съкращения включително в компании като Google и Microsoft.

Детайли: Изпълнителният директор на LinkedIn Райън Рослански уточни, че съкращенията ще бъдат както в звената по продажбите и поддръжката, така и сред оперативно ангажираните с платформата. Част от работата ще бъде прехвърлена на външни подизпълнители.

Tech гигантите с големи съкращения в Индия

Tech гигантите с големи съкращения в Индия

Google и Twitter освободиха стотици свои служители в страната

Засегнатите 716 души ще могат да кандидатстват за едно от новите 250 работни места, които ще бъдат разкрити чрез реорганизация на различни процеси.

Още нещо: Дейността си прекратява приложението за обяви за работа InCareer, с което социалната мрежа остана на китайския пазар, след като през 2021 г. премахна останалото си присъствие в комунистическата страна.

LinkedIn гради своята "армия" от инфлуенсъри

LinkedIn гради своята "армия" от инфлуенсъри

Влиятелни потребители развиват успешен бизнес в деловата социална мрежа

"Въпреки началния прогрес, InCareer се сблъска с ожесточена конкуренция и предизвикателствата на макроикономическия климат, което в крайна сметка ни доведе до решението да прекратим работата на услугата", обявиха от LinkedIn.

В Китай компанията ще продължи да помага на местния бизнес да търси таланти от чужбина.