Instagram има своите модели и модни гурута, YouTube - своите комици и подкастъри, а TikTok - танцьори и шегаджии. Оказва се, че и деловата социална мрежа LinkedIn с тихи, но последователни усилия формира свое ядро от инфлуенсъри - млади и успешни бизнес лидери, които вдъхновяват потребителите на деловата социална мрежа и междувременно развиват брандовете на своите компании.

В свой материал Fortune разказва за някои от влиятелните потребители на платформата, която мнозина свързват предимно с търсенето на работа и професионалните контакти. Типичен LinkedIn инфлуенсър (и то от по-скромните) е Тейлър Офър, който съвсем открито разказва как се е научил да се скатава на някои от предишните си работни места, но пък в момента хвърля всичките си сили в бизнеса си с дрехи. 140 000 души го следват, а съдържанието му има милиони гледания.

10-те най-търсени умения за 2019 г. според LinkedIn

10-те най-търсени умения за 2019 г. според LinkedIn

Кой са търсените "меки" и "твърди" умения?

Неговата компания Feat Clothing започва живота си около времето, в което той се активизира в LinkedIn, а там той е наистина активен - с по няколко поста дневно. Неговите шантави чорапи са стигнали до гардероба на звезди като Логан Пол .Твърди, че всяка публикация му носи по около 4000 долара от продажби. Фирмата продава онлайн и офлайн, има 20 служители и 10 млн. долара годишен оборот.

Големият план на Microsoft

Притежаваната от Microsoft LinkedIn не жали пари и ресурси, за да помага на хора на Офър. Компанията инвестира 25 млн. долара в създателите на съдържание, назначени са около 60 мениджъри, които да работят с тях и освен това се организират обучения за инфлуенсъри в САЩ, Великобритания, Индия и Бразилия.

Какво трябва да разкрива за вас профилът в LinkedIn?

Какво трябва да разкрива за вас профилът в LinkedIn?

Няколко въпроса, на които мениджърите търсят отговори

"Получихме много - и наистина имам предвид много, съвети, много обучения как да създаваме съдържание", разказва пред изданието 23-годишната Стефани Нуеси, която е била част от програмата LinkedIn Creator Accelerator през 2021 г. Така тя се е научила да прави бюлетини, да предава видео на живо, да създава по-силни презентации и, като цяло, да е по-наясно какво може и какво не може да прави един инфлуенсър. В момента тя е финансов анализатор в Google.

LinkedIn има 850 млн. потребители, като всяка седмица 52 млн. от тях разглеждат обяви за работа, всяка минута 8 биват наети, а 9000 се свързват. Това е доста добра аудитория.

По-малко драма, повече възможности

В деловата социална мрежа не е достатъчно просто да забавляваш останалите потребители, но това има и своите плюсове. "Не мисля, че е голяма изненада, че LinkedIn вижда голяма възможност сега - особено при положение, че някои от другите платформи изглеждат в застой или са разтърсвани от скандали като Twitter", коментира проф. Скот Кроули, който оглавява програмата по дигитален маркетинг и електронна търговия в Университета на Западен Мичиган.

Според него в момента има огромен шанс за платформата да постигне високи резултати в рекламните продажби, ако успее да предложи наистина качествено съдържание. През последната четвърт на 2022 г. се отчита 26% ръст на приходите до 768 млн. долара.

Какво трябва да разкрива за вас профилът в LinkedIn?

Какво трябва да разкрива за вас профилът в LinkedIn?

Няколко въпроса, на които мениджърите търсят отговори

От много време LinkedIn дава възможност на популярни личности като Ричард Брансън или Ариана Хъфингтън да публикуват съдържание за голяма аудитория, но през последните години много от инструментите станаха достъпни и за не чак толкова глобалните лидери на мнение. Те трябва само да превключат профилите си на Creator Mode, като след първите 150 последователи се отключват възможности за разпращане на бюлетини, видео на живо и други.

Как влиянието се превръща в пари

Остин Белчак има 1,3 млн. последователи (колкото има и изпълнителният директор на J.P.Morgan Chase Джейми Димон), като той открито се обявява против работохолизма на новата икономика и разказва за многобройните откази на Microsoft да го наемат преди в крайна сметка да се присъедини към екипа им.

Интересната лична история е в основата на бизнес модел. Неговата компания Cultivated Culture предлага обучения по неконвенционални стратегии за достигане до мечтаната работа - за между 79 и 447 долара.

Шаний Морет преди две години е получавала социални помощи и е работела като маркетинг специалист на свободна практика, за да се издържа. С мотивиращи и откровени публикации и видеа в LinkedIn тя е достигнала до 1,2 млн. последователи.

Морет днес има 7-цифрен годишен доход с помощта на Growth Academy - платформа, която обучава клиентите как да управляват онлайн присъствието си по-добре.

LinkedIn няма ангажимент към достоверността на съдържанието, което инфлуенсърите публикуват. Сигналите за нередности минават през доста комплексна процедура. Затова и случай като този с бившия изпълнителен директор на Gravity Payments Дан Прайс са възможни.

Харизматичният бизнес лидер събра близо милион последователи с послания за справедливо третиране на служителите, жените и представителите на малцинствата, LinkedIn го вкара в своята програма Top Voices... и разследване на New York Times показа, че всъщност той е използва влиянието си, за да прикрива управленски грешки, да изнудва жени и да се измъква ненаказан. Прайс все още е активен в социалната мрежа.

Както отбелязва Fortune, това е краен пример. В момента LinkedIn дава възможност на всеки да се свърже с бизнес лидерите на света и да кандидатства за всяка една позиция във всяка една компания. По същия начин социалната мрежа дава възможност на всеки вдъхновяващ професионалист да получи аудиторията, която заслужава.