Компанията майка на Facebook Meta планира нов кръг от съкращения, които могат да засегнат хиляди работници, се казва в доклад на Bloomberg.
Съкращенията на работни места може да започнат още през тази седмица. Вече бяха съкратени 13% от работниците на Meta, като част от голям план за съкращаване на разходите, обявен през ноември.
Изпълнителният директор на Meta Марк Зукърбърг преди време заяви, че гигантът ще се съсредоточи върху усилия за намаляване на разходите на компанията, като обяви 2023 г. за "година на ефективността". Компанията по-скоро ще се фокусира върху "съкращаване на проекти, които не са от решаващо значение" за компанията, пише CNBC.
Усилията за намаляване на разходите идват в труден момент за компанията. Ръстът на разходите е 22% на годишна база и стигат до 25,8 милиарда долара през четвъртото тримесечие, докато общите продажби са спаднали с 4% до 32 милиарда долара.
Основният рекламен бизнес на Meta продължава да се среща трудности, заради някои фактори, включително труден пазар на дигитална реклама, продължаващите ефекти от актуализацията за поверителност на iOS от 2021 г. на Apple и увеличената конкуренция от TikTok, собственост на ByteDance.
Междувременно компанията продължава да инвестира сериозно в разработването на метавселената. Подразделението Reality Labs на компанията, което работи за създаването на технологии за виртуална реалност, донесе приходи от 727 милиона долара през четвъртото тримесечие, но и записа 4,28 милиарда долара оперативна загуба.