McDonald's претърпя най-големия си спад на продажбите, като в САЩ той е най-силен от пика на Covid-19. Спад, който според компанията е причинен от опасенията на хората относно американската икономика, пише BBC. Американците посещават веригата за бързо хранене по-малко през първите три месеца на 2025-а в сравнение с преди една година.
Главният изпълнителен директор Крис Кемпчински заяви, че клиентите "се борят с чувдство на несигурност, но той увери инвеститорите, че компанията "може да се справи дори с най-трудните пазарни условия".
McDonald's работи от месеци, за да се опита да събуди ентусиазма сред клиентите си, след като се сблъска с негативна реакция заради покачващите се цени, особено сред домакинствата с по-ниски доходи. Приходите в заведенията на компанията в САЩ, които са отворени поне една година, обаче са спаднали с 3,6% през първите три месеца на 2025-а в сравнение с миналата година.
Това е най-стръмният спад в съпоставимите продажби в САЩ от трите месеца до края на юни 2020 г., когато бяха в сила пандемичните ограничения. Изненадващият спад в продажбите съвпадна със свиването на американската икономика, която се сви с годишен темп от 0,3% през първите три месеца на 2025 г., което е първият тримесечен спад в производството от 2022 г. насам.
Цифрите отразяват първите два месеца от мандата на Доналд Тръмп, като отчетният период приключи точно преди поредицата от обявяването на новите глобални тарифи на 2 април.
Наречен "Ден на освобождението", този удар предизвика допълнително объркване сред много фирми и потребители. Според Кемпчински "потребителите днес се борят с несигурност, но винаги могат да разчитат на McDonald's за изключителна стойност".
"McDonald's има 70-годишно наследство от иновации, лидерство и доказана гъвкавост, всичко това ни дава увереност в способността ни да се справяме дори с най-трудните пазарни условия и да печелим пазарен дял", добави той.
През същия тримесечен период до март спадът в продажбите на McDonald's в САЩ понижи и глобалните приходи на McDonald's с 1%, въпреки нарастващите продажби в Япония, Австралия и Близкия изток.