Продажбите на електрически превозни средства в Норвегия достигнаха дял от 48% през първата половина на годината. Това е световен рекорд на пазара на екологичния транспорт. 

Същевременно, продажбите на хибриди (plug-in) за периода януари-юни 2020 г. възлизат на 69% от всички продажби на автомобили в скандинавската страна. Това също е рекорд в сегмента на хибридните автомобили, пише CleanTechnica.

Големият интерес на Норвегия към екологично чистия транспорт насърчи почти всички световен производители на автомобили да предложат собствени изцяло електрически или хибридни модели на пазара в страната, но Volkswagen се представя най-добре.

Топ 5 на най-продаваните модели в Норвегия през първото полугодие:

  • Audi e-tron: 5618 продадени бройки (9% от пазара)
  • Volkswagen e-Golf: 3 717 броя (6% от пазара)
  • Hyundai Kona EV: 2486 броя (4% от пазара)
  • Nissan LEAF: 2428 броя (4% от пазара)
  • Mitsubishi Outlander PHEV: 1864 броя (3%)

Tesla със своя Model 3 заема едва 7-мо място в класацията с продадени 1795 електромобила в периода януари-юни 2020 г., сочат данните.

Според Жозе Понтес, анализатор от консултантската група EV-Volumes, продажбите на изцяло електрически автомобили в Норвегия през юни 2020 г. са намалели с 32%, в сравнение с юни 2019 г. В същото време се наблюдава увеличение в продажбите на хибриди със 77%.

Топ 5 за юни изглежда по-различно от класацията за полугодието. Най-продаваният модел е Volkswagen e-Golf (707 броя), следван от Hyundai Kona EV (535), Tesla Model 3 (527), Volvo XC40 PHEV (475) и Skoda Octavia (459).

Норвегия изгуби лидерството си на пазара за електромобили в Европа за първи път от 2010 година

Норвегия изгуби лидерството си на пазара за електромобили в Европа за първи път от 2010 година

Коя държава успя да изпревари скандинавците на върха?

Норвегия си постави за цел да спре продажбите на автомобили с двигатели с вътрешно горене до средата на това десетилетие, пише TechNews.bg. За да стимулира продажбите на екологично чисти превозни средства, правителството освободи купувачите на електромобили от данъците, които плащат собствениците на ДВГ автомобили.