Търговските вериги в България са назначили нови 1100 души персонал през 2020 година, като към настоящия момент общият им брой е вече над 23 000 души, стана ясно от представени днес данни от Сдружението за модерна търговия. Същевременно компаниите планират наемането на още поне 1500 души.

Основна причина за разрастването на персонала е продължаващата експанзия на модерната търговия. Наемат се хора най-вече в нови магазини, но също така и за съпътстващите ги логистични дейности, както и в администрацията на съответните дружества. Ако се погледнат и данните от 2019-а, се вижда, че ежегодно компаниите наемат общо над 1000 души.

От резултатите от анкетата сред членовете на сдружението се вижда още, че голяма част от веригите са увеличили възнагражденията на служителите си през 2020 година, като ръстът варира между 4% и 10%. Освен увеличение на парите, компаниите залагат още на инвестиции в квалификацията на персонала, на увеличението на почивните дни и други материални и нематериални придобивки.

7 от най-големите търговски вериги у нас са наели над 5400 души за година

7 от най-големите търговски вериги у нас са наели над 5400 души за година

За тях работят над 18 000 души, а инвестициите им са над 3,8 милиарда лева

Запитани от Money.bg за плановете си за наемане на персонал през тази и следващата година, представителите на търговските вериги споделиха и конкретни инвестиционни намерения.

"Имаме доста амбициозни планове за отварянето на 9 нови магазина, което означава около 300 нови работни места - не само в София, но и в по-малки градове като Пирдоп и Стамболийски например", сподели Ваня Динева, финансов директор в BILLA България. По думите й търговската верига планира през следващата година откриването на още 9 магазина и съответно още между 300 и 500 работни места. Компанията мисли и за втори логистичен център, където също ще е нужен нов персонал.

Представители на веригите по време на представянето на данните

Източник: СМТ

Представители на веригите по време на представянето на данните

Управителят на веригата дрогерии dm България Евелина Великова от своя страна обяви, че въпреки различния профил магазини, австрийската верига планира да увеличи досегашните 93 магазина на 100 и да наеме съответния персонал за тях. "Другото нещо, което се интензифицира при нас, са международните проекти. Това налага разширяване на екипите, защото малкият състав води само до по-ниско качество на изпълнение на международните инициатиниви, които са поети. Ето защо при нас със сигуносрт мога да кажа, че текат и ще има увеличение на хората в офис", заяви тя.

Lidl отваря 6 нови магазина в България през 2021-а

Lidl отваря 6 нови магазина в България през 2021-а

Веригата е инвестирала 70 милиона лева в нови обекти и модернизиране на вече съществуващи през миналата година

От Lidl България посочиха, че наблюдават ясна тенденция на завръщане на българи от чужбина, които избират трайно да останат в страната. "Ние също продължаваме да растем, средно с 400-500 служители на година, главно заради експанзия и нови магазини", каза Катерина Шопова, HR мениджър на компанията.

"Догодина планираме да наемем малко над 500 човека в цялата страна поради нашата ескпанзия. Това обаче води до увеличение и на колегите в логистиката и администрацията. Средно 20% увеличение ще има на тези звена, защото трябва да работим върху експанзията", сподели от своя страна Лазар Топчев, HR мениджър на Т Маркет. По думите му новите назначения вече се случват, като в момента се запълват позиции в централата.

От Kaufland България също обявиха, че планират нови магазини - компанията ще отвори до края на годината нов филиал в Петрич. "В Kaufland предстои наемането на нови служители - основно във филиалната ни мрежа и в логистичния ни център. Също така продължава търсенето на специалисти на експертни позиции за обслужващия ни офис", сподели Елена Вълева, HR мениджър на веригата.

Любопитен факт е, че веригите са успели да привлекат персонал от засегнатите от ковид мерките сектори като ресторантьорство, хотелиерство и други. "Търговските вериги се възприемат като един сигурен работодател и са атрактивни с това", коментира Ваня Динева от Billa България.