"Ще го направя утре!" Това "утре" обаче в повечето случаи никога не се превръща в "днес". Плановете остават планове и до голяма степен вината е мързелът. Той не е просто черта на характера, а научено определен модел на поведение, от който е трудно да се откаже човек. Мързелът има много причини: страх от провал, несигурност, нежелание да се изправят пред препятствия или критики от страна на другите.

Перфекционизмът също може да доведе до отлагане, което отстрани изглежда като леност. "Няма да мога да го направя перфектно, така че защо да се опитвам." Този принцип на действие трябва постепенно да бъде променен към по-положителен и полезен подход: "По-добре е да се прави нещо по-лошо, отколкото никога да не се направи!"

Какво друго може да помогне за превръщането на мързела в позитивна енергия?

Живей в днешния ден

По-добре е да помислите какво може да се направи днес и да не се фокусирате върху това, което не е направено вчера. Или какви евентуални трудности ви очакват утре. Вчера беше вчера, с новия ден идват нови възможности, помислете за тях.

Не чакайте вдъхновение

Най-добрият начин да започнете е просто да започнете. Няма нужда да чакате специално настроение или вдъхновение. Премахнете разсейването, за да останете на върха на бизнеса си: изключете телефона си или го оставете изобщо в друга стая.

Планирайте малки стъпки, които ще ви помогнат да се доближите дори малко до крайната си цел. Това е чиста физика: тялото ще остане неподвижно, ако не приложите сила към него. Ако започнете да се движите, движението няма да спре.

Разбийте големите задачи на по-малки

Направете списък с големи задачи и не се тревожете, ако изглежда твърде внушителен. Разбийте всяка основна задача на по-малки и вижте какво можете да направите в момента.

Не мислете какви задачи все още трябва да се изпълнят, за да стигнете до финала. Днес трябва да изпълните няколко малки етапа и да се съсредоточите върху тях. Останалото ще направите с времето.

Започнете с най-лесните неща

Трябва да напишете голям доклад? Започнете, като съберете каквато информация можете да получите в момента. Време е да почистите кухнята? Започнете с най-малките чекмеджета и шкафчета.

Не се разстройвайте, че няма да е възможно да почистите цялата кухня за няколко часа. В момента целта ви е да подредите определени чекмеджета. Съсредоточете се върху това.

Поздравете се и за малките постижения

Колко често бързаме да се караме за това, което не сме успели да направим. А за това, което сме направили, не се възнаграждаваме по никакъв начин. Тук растат корените на отлагането и мързела. Защо да опитвам, ако все не постигам успех?

Не правете така. Успяхте ли да изпълните някои от задълженията от вашия списък за днес? Браво, заслужавате известно насърчение, независимо дали става въпрос за нов епизод от любимия ви сериал или почерпка. Всичко, което не си успял днес, ще направиш утре. И точка. Поздравете се за всякакъв успех.

Разбийте задачите на времеви срезове

И така, вие почиствате кухнята или пишете тримесечния отчет. Разделете задачите на интервали от време от 15-30 минути. Половин час за търсене на информация, половин час за подреждане на шкаф с чинии, половин час за спорт и т.н. Пуснете таймера и по сигнал превключете на друга задача или за почивка.

Не поемайте повече неща, отколкото можете да свършите за определено време. Това е най-честата грешка, която ленивците правят.

Почивайте на всеки час

Не, това не е мързел, а разумен подход към работата. Отделете 10-15 минути на всеки час за почивка. Ако например ви е трудно да работите и да се откъснете от телефона, позволете си да направите това през периода на почивка. Но не повече от 10 - 15 минути. След това смартфона настрани и вие отново сте на работа.

Изпълнена още една малка задача - отново заслужава кратка почивка за социалните мрежи или телевизия.

Не се обвинявайте, ако сте разсеяни.

Не сте толкова мързеливи и невнимателни. Така работи мозъкът - той непрекъснато иска да се разсейва, особено от това, което всъщност не иска да прави.

Приемете го за даденост и не се карайте, че прескачате от тримесечен отчет до разпродажбата в любимия магазин. Но не забравяйте да върнете мислите към важните дела. Покупките също са важни, но деловите задачи също трябва да бъдат изпълнени.

Направете равносметка в края на деня

Вечер си струва да направите равносметка. Можете да направите това в тетрадка: от едната страна на листа има 2-3 неща, с които сте успели да се справите, от друга - 2-3 неща, които ще направите утре.

Постепенно, когато това стане навик, списъкът със задачи за утре може да бъде разширен. Напишете предварително план за утре, разбит по времеви интервали. Това ще ви улесни да се захващате за работа сутрин: на сутрешното си кафе не е нужно да мислите откъде да започнете и какво да направите първо. Планът вече е пред вас, завършете кафето и се захващайте за работа.

Живейте по нови стандарти

Достатъчно добре е сто пъти по-добро от идеално. Идеалът е невъзможно да се постигне. Перфектен отчет или перфектно почистване - съществува ли това изобщо? Но достатъчно добър доклад и достатъчно добро почистване са много по-близо до реалността.

Високите очаквания също са честа причина за отлагане на задачите и загуба на самочувствие. Бъдете по-уверен в себе си: Можете да направите всичко, и то достатъчно добре.