Мостовете са сред най-древните инженерни изобретения на човечеството. Ако не бяха тези структури, нашите далечни предци не биха могли да изминат големи разстояния, защото много пътни трасета са разделени от реки, дерета и други препятствия. Отначало те са били прости и се изработват от дъски и въжета. Но с течение на времето хората започнаха да строят наистина велики инженерни структури с дължина няколко километра.

Много от най-дългите мостове в света са построени сравнително неотдавна, след края на 20-ти век. Най-дългото мостово съоръжение се намира в Китай и се простира на 164 километра. Но да видим и някои други дълги мостове на нашата планета.

Какви мостове има?

Мостовете са пътни съоръжения, които са издигнати над водни басейни, пропасти, низини и дерета и други инфраструктурни обекти, за да позволят на хората по-лесно да ги преодолеят. Съоръженията, построени над вода, се наричат мостове, конструкциите над други пътища се наричат надлези . Ако мост пресича дере или друг по-нисък земен терен, е виадукт. Също така е обичайно мостовете да се разделят по натоварване от трафика: пътни, железопътни, пешеходни и т.н. Има и разделение по тип конструктивен дизайн.

Мостовете, които изброява сайта hi-news.ru, са от различен тип. Но те имат едно общо нещо - дълги са поне 20 километра.

Снимка 526294

Източник: Wikipedia

Виадукт Данянг-Куншан

Виадуктът Данянг-Куншан е издигнат през 2010 г. между китайските градове Шанхай и Нанкин. Дължината му е 164,8 километра и е най-дългото мостово съоръжение в света според Книгата на рекордите на Гинес. Около 9 километра от него минават над вода. По моста се движат влакове е и автомобили. Информацията за цената на този мост е различна: варира от 8,5 до 10 млрд. долара.

Данянг-Куншанския виадукт е построен за 4 години , като на него ден и нощ са работили 10 000 души, използвани са 2,5 милиона куб.бетон и 500 000 тона стомана. Мостът е проектиран да издържи на земетресение от 8 степен.

Виадукт Чжанхуа-Гаосюн

Вторият по дължина мост в света също се намира в Китай и свързва градовете Багуажанг и Гаосюн. Пътното съоръжение е издигнато над планински райони, които се считат за сеизмично опасни. Този железопътен виадукт се простира на 157,3 километра и е построен през 2007 година. Оттогава 200 милиона души пътуват с влак по него всеки месец.

Виадукт Тиендзин

Този мост е издигнат през 2010 г. между китайските градове Ланфан и Цинсян. Дължината му е 113,7 километра и по него също се движат влакове. Тъй като се намира на мястото, където се свързват 5-те притока на река Хай-хе, пътниците могат да видят удивителната красота на природата. Този мост реши голям проблем за трудното и дълго пътуване между тези два китайски района.

Снимка 526299

Източник: Wikipedia

Виадукт Чандей

Този 105,81-километров мост, подобно на описания по-горе, е построен през 2010 г. за движение на влакове между отдалечени градове в Китай. Основната характеристика на този мост е, че по време на изграждането му е използвана изцяло нова технология, която го предпазва от земетресения. Влаковете по този мост се движат със скорост 350-380 километра в час и могат да превозят хората до отдалечени региони само за няколко минути.

Мостът над река Вей

Петият по дължина мост в света свързва китайските градове Джънджоу и Сиан. Общата дължина на моста е 79,7 километра, като той преминава над река Вей 2 пъти. Също така дългият мост пресича много други реки, пътища и железопътни линии. Изграждането на железопътния маршрут е завършено през 2008 г., но то е отворено чак през 2010 година. Това е много директен маршрут с минимум завои, така че високоскоростните влакове , от които в Китай има много , нямат опасност да излязат от релсите.

Снимка 526304

Източник: Wikipedia

Мостът Хонконг-Жухай-Макао

Мостът, който свързва градовете Хонгконг, Жухай и Макао, е огромен транспортен комплекс, който дори включва подводен тунел. Съоръжението е построено от държавната корпорация China Communications Construction Corporation и е отворено за използване през 2018 г. Дължината на тази транспортна магистрала е 55 километра и се състои от 6 ленти за автомобили.

Снимка 526295

Източник: Wikipedia

Магистрала Банг На

На територията на Тайланд има мост с дължина 54 километра, тоест той е съвсем малко по-къс от предишния. Този шестлентов автомобилен път се намира в Банкок и изисква пътна такса. Мостът е построен за намаляване на задръстванията при влизане в града. за да могат шофьорите, които не искат да се затапват на пътя, да плащат пари и безопасно да се возят през моста. Построен е през далечната 2000 г. и известно време се смята за най-дългият в света. След това бяха построени мостовете, споменати по-горе, и магистралата Bang Na загуби статута си на рекордьор.

Снимка 526296

Източник: Wikipedia

Мостът Джабер

Мостът Джабер е дълъг 48,5 километра и се намира в държавата Кувейт в Персийския залив. Построен е през 2019 г. за движение на автомобилни превозни средства и има 6 основни и една аварийна лента. За изграждането на моста бяха изразходвани 2,6 милиарда щатски долара. Може да се счита за най-дългият мост, който пресича водното тяло, без да стъпва на сушата. Десетки хиляди шофьори преминават през него всеки ден, възхищавайки се на необятността на Кувейтския залив.

Виадукт Пекин

Така нареченият Пекински гигантски мост е построен през 2010 г. и се намира отново в Китай. Дължината му е 48,1 километра и е предназначен за движение на много бързи влакове, които преминават по целия мост само за 6-10 минути. Този мост е част от железопътната линия между китайските градове Пекин и Шанхай. Струва си да се отбележи, че интервалът между движенията на влака е само около 5 минути, тоест този транспортен маршрут работи почти като метро.

Снимка 526297

Източник: flickr

Мостът над езерото Пончартрейн

Накрая стигнахме до десетия от най-дългите мостове в света. Построен е през далечната 1969 г. и се простира на 38,4 километра през американското езеро Pontchartrain. Той е построен, за да свърже градовете Метайри и Мандевил. За да негова здравина строителите са използвали 9 000 бетонни подпори. Историята на този мост е много дълга и през това време на него са се случили няколко аварийни произшествия. Например, през 1974 г. няколко морски плавателни съда се сблъскват едновременно с моста. Част от пътя е разрушен, а няколко коли са паднали във водата.