Apple е достигнала най-високия си пазарен дял в Китай през четвъртото тримесечие. Компанията е отчела най-много продажби там за първи път от шест години. Това става ясно от данни на компанията за пазарни проучвания Counterpoint Research, цитирана от Reuters.

Тези резултати съвпаднаха с дебюта на iPhone 13 и в момент на стагниращо търсене за смартфони. На този фон пазарният дял на най-големия конкурент Huawei Technologies се е свил.

Делът на Apple на пазара на смартфони е достигнал 23% през четвъртото тримесечие. 32% е ръстът на продадените продукти на годишна база през тримесечието. В същото време общите продажби на смартфони в Китай са спаднали с 9% на годишна база според Counterpoint.

Apple беше най-продаван смартфон бранд в края на 2015 г., когато компанията пусна на пазара iPhone 6 и привлече китайските потребители с по-големите екрани на устройствата.

Като цяло през миналата година Apple се нарежда на трето място в Китай с 16% пазарен дял. На първо и второ място са Vivo и Oppo, съответно с 22% и 21% дял, които са собственост на частната BBK Electronics.

Бройките, които Apple е продала, са нараснали с 47% на годишна база, а тези на Huawei са спаднали с 68%. Общите продажби на смартфони в Китай са спаднали с 2% по данни на Counterpoint.

Глобалният недостиг на чипове и компоненти засегна цялата индустрия за електроника.