Бъдещият успех на американският производител Boeing зависи от модела 737 Max и най-вече от това той да лети отново. Засега обаче всички самолети от него все още нямат право да пътуват, а авиационните регулатори в отделните държави трябва да одобрят промените в софтуера на машините, които трябва да ги направят по-безопасни.

Изглежда обаче 737 Max няма да лети отново скоро. Експерти в авиационната индустрия се съмняват, че регулаторите ще дадат своето "да" в следващите няколко месеца.

Сериозният въпрос остава и той е свързан с това как Федералната авиационна администрация (FAA) въобще е одобрила модела като годен за летене и защо процесът по издаване на лиценз за тях е минал толкова бързо, пише CNN Business.

По-големият проблем сега е, че международните регулатори се съмняват в решенията на американската институция. Досега не е имало такава липса на доверие към FAA и следователно в другите случаи на спрени модели самолети след разрешението на регулатора с такива излизаха и останалите в глобален мащаб.

Този път обаче нещата са различни. Това може да означава, че агенцията ще трябва да възстанови не само доверието към Boeing, но и към своите експерти.

В случая американският производител може да се сблъска с доста затруднения в опитите да получи отново разрешение за летене с модела 737 Max.

За сериозността на проблема говори това, че тези самолети са най-добре продаваните на американската компания. Поръчките за тях са 5000, а през последното тримесечие приходите на Boeing паднаха с 21% заради "свалянето" на 737 Max на земята.

Междувременно компанията вече е изхарчила 1 милиард долара, за да отстрани проблемите в софтуера на машините.