Fibank и Garmin дават начало на общия си иновативен проект, който ще позволи на клиентите на банката, които притежават умен часовник от марката, да плащат само с него навсякъде, където се приемат безконтактни плащания. Проектът се осъществява и благодарение на огромния опит и технологичните иновации от страна на Mastercard.

По идеята трите компании работят още от миналата година. Теодор Петров, директор "Картови разплащания" във Fibank, каза пред Money.bg, че се работи и по въвеждането на Apple Pay и Apple Pay Watch.

"Идеята на фирмата е следната: когато човек излезе да потича, да има в часовника си до 500 любими песни, които да слуша през безжични слушалки, а като реши да си купи вода или сок след тренировката, да плати с часовника. Така отпада нуждата да се носи портфейл, дебитна или кредитна карта и телефон. А часовникът така или иначе е на ръката, защото мери изминато разстояние, скорост, пулс, фитнес ниво, фитнес възраст, степен на стрес, ниво на тренираност и много други. Идеята на Garmin сама по себе си е великолепна, но изисква партньорства с много иновативни банки в частта Garmin Pay. В България идеята се прие и разви от Fibank и Mastercard", казва и Даниела Иванова - един от собствениците и управител на "Геотрейд-Иванов" ООД - официалният представител на Garmin за България.

Снимка 424761

Garmin са избрани сред серия проучвания и тестове, включително и на Apple Watch и Fitbit Pay Watch.

"Брандът Garmin се оказа по-познат и по-предпочитан от масовата потенциална аудитория в страната. Споделяме сходни мисия и ценности, и така от втората половина на 2019 г. Android - потребителите, клиенти на банката и почитатели на Garmin, ще могат да се възползват от иновацията, позволяваща им да дигитализират своята карта не само в телефона, но и в часовника си", каза Петров.

Резултатите от проучванията показват, че потребителите на картовите разплащания във възрастовия диапазон от 18 до 55 г. са готови за нещо ново - 78% от потребителите декларираха, че предложението за дигитална карта Garmin Pay Watch е определено привлекателно, а над 89% оцениха предложението като изключително удобно. Висока оценка получиха основни параметри: удобството, което дава услугата, бързината на разплащане, възможността да си мобилен, коментира и Илона Станева, директор "Маркетинг и реклама"

Снимка 440620

Източник: Garmin

"Ръстът на технологиите и дигиталните решения, които навлизат в ежедневните ни дейности, ни променят, ставаме все по-взискателни към банката си, дома си, училището на децата ни, дори и към доставчика на пица. Това е предизвикателството, пред което се изправят всички компании, затова всяка иновация е инвестиция в бъдещото развитие на компанията и отговорност към нейните клиенти", посочва още Петров.