2022 г. беше добра година за "луксозния" бизнес. Достатъчно е да погледнем финансовите резултати на LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton, за да се убедим в това.

Приходите и печалбата на компанията за луксозни стоки, собственост на най-богатия европеец, са скочили с 23% спрямо 2021 г., съобщи компанията в четвъртък, отбелязвайки още една рекордна година. Годишните се изчисляват на 79,2 милиарда евро през 2022 г., надминавайки прогнозите за 78,8 милиарда евро, цитирани от изданието Barron"s.

Бизнесът с модните и кожените изделия отбеляза органичен ръст на приходите от 20%, виното и спиртните напитки отбелязаха 11% органичен ръст, а часовниците и бижутата отбелязаха ръст от 12%.

Постове за децата в най-голямата луксозна империя: Бернар Арно назначи дъщеря си за шеф на Dior

Постове за децата в най-голямата луксозна империя: Бернар Арно назначи дъщеря си за шеф на Dior

LVMH е и най-ценната компания в Европа

Бернар Арно, чиято семейна холдингова компания притежава почти 50% от акциите на LVMH, наскоро стана най-богатият човек в света, изпреварвайки главния изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск с нетна стойност, оценена на над 215 милиарда долара, според Forbes. Състоянието му нарасна значително през последните няколко години, на фона на скока в цената на акциите на LVHM в резултат на бума на търсенето на луксозни стоки. Акциите на LVMH са се повишили с 16% през последните 12 месеца.

Дали LVMH може да продължи този възходящ трент през 2023 г. е според въпрос, тъй като макроикономическите условия се забавят - особено в Северна Америка. Компанията отбеляза по-малък ръст на продажбите през последното тримесечие на 2022 г., като приходите се повишиха с 9%, което е забавяне спрямо темпа на растеж от 20% през първите три тримесечия.

И други търговци на луксозни стоки имат по-ниски резултати, като универсален марката Nordstrom и европейските луксозни марки Burberry и собственика на Cartier.

Китай продължава да оказва влияние върху представянето на LVMH. Компанията заяви, че DFS Group, нейното подразделение за луксозни пътувания със седалище в Хонконг, продължава да бъде засегнато от здравната ситуация в Китай на фона на пандемията Covid-19. Водещите магазини в Хонконг и Макао пострадаха в резултат на спирането на вътрешните пътувания, добави LVMH. С отварянето на Китай обаче дойде и оптимизъм, че компанията може да извлече ползите от задържаното търсене от страна на китайските потребители.