Като собственик на Twitter, Илон Мъск не може да си позволи да води битка с Apple, която контролира един от двата онлайн "магазина" за мобилни приложения извън Китай - платформата App Store. Но той така или иначе започва битка.

"Apple почти спря да рекламира в Twitter", написа Мъск в понеделник. "Мразят ли свободата на словото в Америка? Какво става тук?" написа Мъск, задавйки въпроса към Тим Кук. Мъск добави, че Apple заплашва предлаганаето на Twitter в App Store, но не посочи защо.

Apple произвежда само 16% от смартфоните по света, според Gartner, но въпреки това гигантът контролира над половината от пазара в САЩ.

Apple не само намалява приходите от абонаменти на много приложения з 30%, но също така налага собствени политики за модериране на съдържание, които приложенията трябва да спазват, ако искат да останат в платформата App Store, пише Quartz.

Предстоящата условно казано война на Мъск с Apple може да бъде оправдана. Лесно е да се критикува Apple за злоупотреба с пазарната мощ, която има, но влизайки в тази битка, Мъск допълнително застрашава бизнеса на Twitter в момент, в който компанията просто не може да си го позволи. Ако Мъск иска да влезе във война едновременно с рекламодатели и платформи за теглене на приложения, ще е трудно да се предвиди как ще спечели нещо в краткосрочен план.

Във време, в което големите компании съкращават рекламните си бюджети поради по-големия икономически спад, Twitter ще остане на заден план, а платформата се нуждае от рекламодатели много повече, отколкото рекламодателите от Twitter.

Мъск официално обяви война на най-голямата технологична компания в света Apple

Мъск официално обяви война на най-голямата технологична компания в света

Той я обвини в цензура и монополни практики

Доминирането на приложенията на Apple

Филип Шумейкър е един от основателите на App Store на Apple. Той се раздели с Apple през 2016 г. и сега е в компанията Identity.com. Той също се съгласява с Мъск, че 30% е прекомерна такса за разработчиците на мобилни приложения. "10% са достатъчни", казва той, цитиран от Quartz.

"Фактът, че правят 22 милиарда долара годишно от това, е просто умопомрачителен." Той обаче се съмнява в това как Мъск може да с е намеси в тази ситуация.

Apple има стандарти за модериране на съдържание. Освен това App Store забранява реч на омразата, леснодостъпната порнография, тормоз или злоупотреби. Приложение Parler, което се самопределя като средство на свободата на словото и обективна алтернатива на масовите социални мрежи като Twitter и Facebook, беше премахнато от App Store през 2021 г., след това беше върнато месеци по-късно, но след като направи промени, които задоволиха стандартите на Apple.

Google също има подобни политики своя Google Play Store и не разреши на Parler да се върне в платформата им до септември 2022 г.

Миналата седмица Шумейкър заяви, че Мъск е в опасност да наруши правилата на Apple.

Собственикът на Tesla и космическата компания SpaceXМъск твърди, че Apple се е противопоставила на неговите политики за модериране на съдържанието и прилагането им.

Въпреки че Мъск може да се шегува в Twitter и да публикува мемета за война с технологичния гигант, да остане на страната на Apple е "на живот и смърт" за бизнеса на Twitter, смята Шумейкър.