Конкурент на Meta Platforms Inc. твърди във федерален съдебен процес за нарушаване на търговска марка, че бизнесът му е бил "заличен", след като Facebook е приел името му.
Притежаваната MetaX LLC заяви, че от октомври 2021 г., когато Facebook се преименува на Meta Platforms, способността му да прави бизнес с добавена реалност и виртуална реалност е възпрепятствана, защото е засенчена от много по-големите Meta Platforms, които се оценяват на повече от 450 милиарда долара.
В жалба, подадена във вторник във федералния съд в Манхатън, MetaX търси постоянна забрана, блокираща Meta Platforms да използва името "Meta", както и всички печалби на Meta Platform от използването на името "Meta", пише Bloomberg.
MetaX е основана през 2010 г. от Джъстин "Джей Би" Болонино и е технологична компания за виртуално "потапяне и преживяване", която включва консултации, куриране и продуциране на завладяващи събития и изложби. Междувременно, когато Meta Platforms се ребрандира избра нов фокус върху метавселената или виртуална вселена, която обхваща много технологии, но особено набляга на AR и VR.
"Учудващо, екипът за надлежна проверка на Facebook пренебрегна федералните регистрации на Meta за марката META, която изрично идентифицира услугите, "използващи цифрова, виртуална и разширена реалност", каза по-малката компания.
MetaX също твърди, че Meta Platforms са знаели за съществуването им и работата им преди промяната на името. През август 2017 г. старши служители на Meta Platforms похвалил MetaX и едно от неговите завладяващи преживявания в обмен на имейли с Болонино, пише в жалбата.
В отговор на писмо с искане от декември 2021 г. от MetaX, Meta Platforms твърди, че двете компании предлагат "драстично различни стоки и услуги" и "могат да съществуват мирно", пише още в жалбата на MetaX.