Спортният бранд Nike ще спре да продава продуктите си на сайта на Amazon и така прекратява пилотната си програма с него, стартирала през 2017 г. Разделението става след мащабно преразглеждане на стратегията на Nike за търговия на дребно. Спортният гигант съобщи, че наема бившия изпълнителен директор на EBay Джон Донахю като свой изпълнителен директор - ход, който сигнализира, че компанията подхожда по-агресивно към продажбите в електронната търговия, но явно без помощта на Amazon, пише Bloomberg.

"Като част от фокуса на Nike върху подобряване на потребителските преживявания чрез директни лични взаимоотношения, решихме да прекратим настоящия си пилотен проект с Amazon Retail", казват от компания. "Ще продължим да инвестираме в силни, отличителни партньорства за Nike с други платформи и търговци на дребно, за да обслужваме безпроблемно нашите потребители в световен мащаб".

Шефът на Nike слиза от поста след 13 години на тази позиция и 40 години в компанията

Шефът на Nike слиза от поста след 13 години на тази позиция и 40 години в компанията

Той ще стане изпълнителен председател от януари 2020-а

Някои големи брандове избягват платформата на Amazon, където фалшивите стоки са много и неоторизираните продавачи подбиват цените, като това намалява стойността на най-търсените марки. Развалянето на споразумението между Nike и Amazon заплашва да засили тревогата и сред другите търговци.

От спортния бранд заявиха, че все пак ще продължат използването на облачните услуги на Amazon - Amazon Web Services за своите приложения и за сайта си Nike.com.

От Amazon не са коментирали. Според двама анонимни източници, компанията е била готова за този ход. Набирала е продавачи, предлагащи продукти на Nike, така че стоката все още е широко достъпна на сайта. Amazon също така работи за ограничаване на потока от фалшификати в платформата чрез различни инициативи, включително с проект, който позволява на брандовете да поставят уникални кодове на своите продукти, за да се улесни идентифицирането на тези, които не са оригинални.

Въпросът сега е дали други партньори на Amazon ще последват примера на Nike. В действителност обаче не са много тези, които биха могли да се сравнят със спортния гигант, така че за тях ще е по-трудно предприемането на такъв ход.

Около 68% от годишните продажби на Nike идват от канали за търговия на едро, което е спад спрямо 81% през 2013 г. И въпреки че търговията на едро все още е в основната част от продажбите на компанията, в този период директният им бизнес е нараснал три пъти по-бързо от тях.

Подобни брандове също изразиха разочарование, че Amazon не прави достатъчно за боба с фалшификатите. Те се опасяват и че предоставянето на Amazon на твърде голям контрол върху цените ще обезценява продуктите им.

Nike ще увеличава продажбите с изкуствен интелект

Nike ще увеличава продажбите с изкуствен интелект

С технологията компанията ще прогнозира по-добре какви маратонки искат клиентите, кога и откъде искат да си ги купят